• Anna-K

Mercedes bilbarnstol

Hej,

Jag funderar lite på bilbarnstolen man har efter babyskyddet.

Är det någon som har erfarenhet av Mercedes bilbarnstol?

Jag har försökt hitta info om den på nätet, men hittar inget- vet ni om den bara går o ha framvänd?

Min sambo vill ha mercedes, för det stänger av krockkudden automatiskt i bilen( går inte koppla bort manuellt)

Men om den bara går o ha framåtvänd känns det ju farligt för barnet?!

Någon med erfarenhet som vet något om Mercedes stolar?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mercedes bilbarnstol
  • Anonym (Emmeline)

Jag föreslår att sätta bilbarnstolen där bak helt enkelt (har ej erfarnehet av mercedes stolen). Spegel så vi ser barnet har vi och säkrare för alla.

• Lena

Jag hade inte litat på automatisk avstängning. Bakåtvänt till 4-5år. Mao köpt en stor bakåtvänd stol och satt i baksätet. Hade det inte fått plats hade jag bytt bil, barnens säkerhet går först!

• Anna-K

Ja, så tänker jag med.

Tänkte bara om någon vet hur det är med stolen, om den går o ha bakåtvänd.=)

• Griseknoen35

Måste ni absolut ha just mercedesstolen då? Varför inte någon mer känd stol som du lättare hittar information om? Tex britax, be safe, acta draco (nu är jag själv ringrostig på märken, mina barn är ganska stora nu) du behöver inte ha samma märke på stolen som bilen ;)

• Liat89

Vad jag har förstått så finns det typ 3 varianter en för bebisar, en för större barn och en för ännu större barn.. men jag tror inte dom tillverkas länge. De kom väl runt 2002. Har iaf inte sett de någonstans.

Jag skulle välja en annan stol tex Britax maxway, axkid minikid eller besafe izi plus. Det är rymliga stolar som räcker länge och sen ha barnen i baksätet.

• Voluptuous Shalimar

Vi valde bort den just för att den bara går att ha framåtvänd (idiotiskt!) Då vi har en CLS så tar ungarnas stolar upp hela baksätet (de är 1,5 och 2,5 och åker således båda ibakåtvänd barnstol...) Innan tvåan kom så hade jag en SLK (som ju är cab, tvåsitsig), då satt min bebis bredvid mig i framsätet i sitt Mercedes-babyskydd. Man kan se att airbagen kopplas ur, då airbag-OFF-lampan tänds. En bilbarnstol i framsätet skulle jag inte rekommendera i vilket fall som helst, för otympligt och ungen kan ju få för sig att kasta en eventuell leksak eller pilla på något i bilen när den är lite större eller bara skrika till eller vad som. Rätt trafikfarligt.

• Anna-K
    Voluptuous Shalimar skrev 2017-03-27 12:32:27 följande:

Vi valde bort den just för att den bara går att ha framåtvänd (idiotiskt!) Då vi har en CLS så tar ungarnas stolar upp hela baksätet (de är 1,5 och 2,5 och åker således båda ibakåtvänd barnstol...) Innan tvåan kom så hade jag en SLK (som ju är cab, tvåsitsig), då satt min bebis bredvid mig i framsätet i sitt Mercedes-babyskydd. Man kan se att airbagen kopplas ur, då airbag-OFF-lampan tänds. En bilbarnstol i framsätet skulle jag inte rekommendera i vilket fall som helst, för otympligt och ungen kan ju få för sig att kasta en eventuell leksak eller pilla på något i bilen när den är lite större eller bara skrika till eller vad som. Rätt trafikfarligt.

Tack för svar!:)
Svar på tråden Mercedes bilbarnstol