• Anonym (Anders)

Fd missbrukare - hur hittar man orken

Hej,

Är en fd missbrukare som bokstavligen sabbat hela mitt liv och mitt problem är att jag inte orkar leva med konsekvenserna av missbruket!! Jag vill absolut inte dö och har inga tankar på att ta livet av mig men jag har en helvetes massa ångest och tenderar att bli apatisk emellanåt. Jag var runt 30 när jag började experimentera med droger och det slutade med att jag tog amfetamin på daglig basis i 3-4 år innan jag lyckades avbryta. Att tro att allt skulle ordna till sig av att ta bort drogen visade sig inte stämma alls. Sedan dess har kriserna avlöst varandra och jag vet fan inte hur detta kommer att sluta. Jag har testat att återfalla men det får mig bara att känna mig ännu mer miserabel, så att fortsätta fly går inte heller... vill bara leva ett normalt familjeliv med tacos och lets dance på fredagarna men det känns så långt borta att jag undrar om jag någonsin kommer att komma dit????. Önskar att det fanns någon quickfix men det verkar tyvärr kört.

• Svar på tråden Fd missbrukare - hur hittar man orken
  • Anonym (Felli)

Vad var det som fick dig att börja? Nyfikenhet, psykisk ohälsa, "dåligt umgänge?

• border1

Rätta mig om jag har fel: Är det inte så att amfetamin kan påverka hjärnan på så vis att det blir en permanent 'skada'?

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (?)

Vad är det du inte orkar?
    Har du familj?

• klyban

Vad är det för konsekvenser du pratar om?

Hur var din psykiska hälsa före din drogdebut?
    Och hur är den nu, då pratar jag om vad en läkare säger.
    För bara på det inlägget du skriver där, så anar jag en psykisk ohälsa av nått slag.
    Och droger är då en symtom.
    Och denna psykiska ohälsa måste en läkare försöka lösa.

• Anonym (Anders)

Min psykiska status innan den här perioden var helt ok. Levde ett aktivt liv med bra jobb, familj i radhus och stort socialt nätverk. Konsekvenserna jag syftar på är sabbad ekonomi, trasig självkänsla, en energinivå som åker jojo.. saknar dessutom min fd flickvän till den grad att jag inte vet var jag skall ta vägen. Är så orolig för att hon skall träffa någon annan så jag ibland börjar hyperventilera. Är svartsjuk och orolig som bara den.

• klyban
    Anonym (Anders) skrev 2017-03-27 14:48:45 följande:
    Min psykiska status innan den här perioden var helt ok. Levde ett aktivt liv med bra jobb, familj i radhus och stort socialt nätverk. Konsekvenserna jag syftar på är sabbad ekonomi, trasig självkänsla, en energinivå som åker jojo.. saknar dessutom min fd flickvän till den grad att jag inte vet var jag skall ta vägen. Är så orolig för att hon skall träffa någon annan så jag ibland börjar hyperventilera. Är svartsjuk och orolig som bara den.

Lägg detta bakom dig och se vidare i livet i stället.
    Så kommer dina problem lösa sig allt eftersom, att oroa och älta sig hjälper sällan.
    Utan bara tar en i en nedåtspiral till ny destruktivitet, behöver nödvändigtvis inte vara droger.

Svar på tråden Fd missbrukare - hur hittar man orken