• Anonym (Ts)

    Erfarenheter av Cymbalta?

    Några som tagit/tar Cymbalta? Jag tar lägsta dosen 30 mg och märker stor skillnad mot depression! Biverkningarna är också borta nu, förutom lite trötthet. Jag har kombinerat pillren med övningar i Mindfulness och även läst mycket böcker om självkänsla. Tror allt har bidragit.

    Dock lite orolig för att det kan vara cancerframkallande..har läst det i någon gammal tråd här...någon som vet något?

    Erfarenheter av medicinen?

  • Svar på tråden Erfarenheter av Cymbalta?
  • Anonym (A)

    Prova och läsa Cymbalta Side effects.

  • Anonym (Ts)

    Tack men är mer nyfiken på andras erfarenheter om det finns någon här som testat

  • Anonym (.)

    Jag har Fibromyalgi och äter Cymbalta mot det, 90 mg. Hälften av smärtan försvann!

  • Anonym (Ellen)

    Äter vanligtvis 30-60 mg mot depression, gav mig livet tillbaka! Huvudvärk ibland och hjärtklappning/yrsel som biverkningar, dessutom minskad aptit så jag väger ett par kilo mindre när jag äter cymbalta (tappade mera vikt i början innan det stabiliserade sig). Aldrig hört talas om cancerrisk.

  • Anonym (Zara)

    Ett SNRI-preparat=rävgift för hjärnan med andra ord.

  • Anonym (Vän)

    En vän till mig åt det och hon sa att de funkade hyfsat när hon åt dem...men att sluta med dem var rena helvetet. Hon sa att den utfasningen var som en ren avgiftning och hon var ofantligt dålig i flera dagar. Så hon ansåg inte att det var värt det och hon varnar alla för de tabletterna idag,

  • Anonym (tgv)
    Anonym (Vän) skrev 2017-03-27 06:36:32 följande:

    En vän till mig åt det och hon sa att de funkade hyfsat när hon åt dem...men att sluta med dem var rena helvetet. Hon sa att den utfasningen var som en ren avgiftning och hon var ofantligt dålig i flera dagar. Så hon ansåg inte att det var värt det och hon varnar alla för de tabletterna idag,


    Handlade det bara om några dagar? Då hade hon tur...

    Jag tar själv Cymbalta sen länge o mår mycket bättre, men att sluta är omöjligt/förenat med massa påfrestningar under lång tid.
  • Anonym (Vän)
    Anonym (tgv) skrev 2017-03-27 11:28:58 följande:

    Handlade det bara om några dagar? Då hade hon tur...

    Jag tar själv Cymbalta sen länge o mår mycket bättre, men att sluta är omöjligt/förenat med massa påfrestningar under lång tid.


    Hon blev riktigt riktigt genuint sjuk under några dagar, men sedan kände hon ju av det i lindriga former under en längre period.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Vän) skrev 2017-03-27 17:14:04 följande:

    Hon blev riktigt riktigt genuint sjuk under några dagar, men sedan kände hon ju av det i lindriga former under en längre period.


    Jobbigt. Åt hon hög dos?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (.) skrev 2017-03-27 00:04:02 följande:

    Jag har Fibromyalgi och äter Cymbalta mot det, 90 mg. Hälften av smärtan försvann!


    Intressant. Har haft en annan typ av smärttillstånd som också försvann med lägsta dosen
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Zara) skrev 2017-03-27 01:53:35 följande:

    Ett SNRI-preparat=rävgift för hjärnan med andra ord.


    Är just SNRI illa? Vad tyder på att det är så dåligt för hjärnan?
  • Anonym (A)

    Googla Duloxetin (Cymbalta) Side effects & Withdrawal, där skriver folk som har tagit medicinen. Jag skulle alldrig ta den.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2017-03-28 09:42:48 följande:

    Googla Duloxetin (Cymbalta) Side effects & Withdrawal, där skriver folk som har tagit medicinen. Jag skulle alldrig ta den.


    Har mest läst att vissa fått besvär när de slutar. Oklart om det även gällt lägsta dosen... Plus diverse biverkningar, men inget jag själv märkt av. Jag har dessutom haft medicinen tidigare, låg dos och slutat pga graviditet, utan särskilda besvär. Antar att vi alla reagerar olika på olika preparat.
Svar på tråden Erfarenheter av Cymbalta?