• MissNastrax

Män - tjejen gör abort, vill ni veta?

Du man, om din kvinna råkat bli gravid och ni har redan avverkat barnfrågan och ömsesidigt vill ni inte ha barn - hade ni föredragit att tjejen gör abort i lönndom eller vill ni veta och vara med under aborten? Varför hade ni velat vara med? Om hon sa att hon likväl gjorde det själv hade ni följt med ändå?

Jag skulle lugnt kunna avverka detta ensam utan min partners närvaro då det är en olägenhet man hanterar och sen är det inge mer med det. Jag frågade min sambo om detta bara apropå och han lät inte så jätte glad kanske över att jag isåfall fick våndas i ensamhet.

Och innan någon gormar om det så har jag gjort abort tidigare och det trassla sig så blev en abort i v15 med komplikationer och jag tyckte då att min dåvarande bara var ivägen och jag hade dåligt samvete att han satt där och väntade så jag hade nog hellre gjort om samma process ensam.

• Svar på tråden Män - tjejen gör abort, vill ni veta?
  • MissNastrax
    hallåasfsfsg skrev 2017-03-22 20:45:35 följande:

"Om din kvinna"..... DIN kvinna? Vadå din? spyr

Din flickvän, flamma, partner, sambo... snacka om att snöa in sig på att "din kvinna" är ett nedklankande som i ägandeskap..

Hoppas männen flippar ur när någon säger "din man".
  • Anonym (Kvinna runt 30 snåret)
    hallåasfsfsg skrev 2017-03-22 20:46:04 följande:

Menar alltså- vadå "din" som att det är mannens egendom?

Hoppas du inte säger "min pojkvän", "min sambo" eller "min man" utan att du tröttar ut alla med att berätta att "John Doe som jag är gift med, dvs vi har ett jämställt äktenskap - bara för att vi är gifta så äger ingen mig bara så ni vet, iallafall han..."
  • Tecum

Jag skulle vilja vara ett stöd till henne och det skulle kännas konstigt om hon gjorde det i hemlighet. Sen om hon inte vill ha mig med under själva ingreppet är en sak, det får hon själv bestämma. Men delaktig på något vis känns som mitt ansvar.

• Anonym (Man)
    Tecum skrev 2017-03-22 20:53:21 följande:

Jag skulle vilja vara ett stöd till henne och det skulle kännas konstigt om hon gjorde det i hemlighet. Sen om hon inte vill ha mig med under själva ingreppet är en sak, det får hon själv bestämma. Men delaktig på något vis känns som mitt ansvar.

Känner precis samma sak. Vet tjejer som efter ingreppet mått dåligt, trots att de innan kände att beslutet var enkelt o rätt. Vet man inget kan man ju inte finnas där o stötta.
  • Cl4udio
    hallåasfsfsg skrev 2017-03-22 20:45:35 följande:

"Om din kvinna"..... DIN kvinna? Vadå din? spyr

men lägg av, du är fånig
  • MissNastrax
    Tecum skrev 2017-03-22 20:53:21 följande:

Vetandes men ändock inte behöver närvara, det kan jag tycka är fine. Du kan ju ändå inte hjälpa henne och som sagt stöd kan man behöva mer efter aborten än just under sen då man inte är så fokuserad på mycket annat än att få åka hem.
    Anonym (Man) skrev 2017-03-22 20:57:20 följande:

Känner precis samma sak. Vet tjejer som efter ingreppet mått dåligt, trots att de innan kände att beslutet var enkelt o rätt. Vet man inget kan man ju inte finnas där o stötta.

Det är ju en väldigt bra poäng du tar upp med att kunna finnas där, jag såg nog tyvärr bara ur min egna synvinkel som inte mått dåligt efteråt. Har däremot mött flera killar som efter abort blir ledsna och tänker på det fast de inte ville ha barn.

Tror en av anledningarna jag känner till att göra det utan hans vetskap är nog mer att han inte ska behöva oroa sig med det, så kan jag berätta vad jag gjort efter jag kommit från sjukhuset så slapp han oron på vägen dit.
Svar på tråden Män - tjejen gör abort, vill ni veta?