• Amina03

Behöver man tilllaga räkor i lake??

Hej

Dum fråga kanske men ska ha middag snart och undrar hur man gör om man köper en burk räkor i lake på typ Ica. Kan jag låta dom rinna av och äta dom direkt bara sådär eller måste dom värmas upp/tillagas?

Tack

• Svar på tråden Behöver man tilllaga räkor i lake??
  • EpicNurse
    Amina03 skrev 2017-03-22 09:42:57 följande:

Hej

Dum fråga kanske men ska ha middag snart och undrar hur man gör om man köper en burk räkor i lake på typ Ica. Kan jag låta dom rinna av och äta dom direkt bara sådär eller måste dom värmas upp/tillagas?

Tack

Räkor i lake är kokta! Så det är bara att äta. Råa räkor är gråa/lite genomskinliga.
  • Sisisisi

Ett tips: köp de som är handskalade och lite dyrare. De andra smakar ingenting så de kan man lika gärna vara utan!

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • klyban
    Sisisisi skrev 2017-03-22 11:01:28 följande:
    Ett tips: köp de som är handskalade och lite dyrare. De andra smakar ingenting så de kan man lika gärna vara utan!

Eller skalar man själv så blir de än godare.
    TS det är bara och äta, kanske tom står på burken att de är kokta.

• flygrl
    Sisisisi skrev 2017-03-22 11:01:28 följande:

Keep your child rear facing for as long as possible!
    Allra godast e förstås färska handskalade, sen frysta av bra kvalité handskalade men ärligt jag känner ingen skillnad på dom i burk/lake som e handskalade & dom som inte e det. Tycker båda smakar helt ok. :)
Svar på tråden Behöver man tilllaga räkor i lake??