Ingen ägglossning
Någon mer som inte får ägglossning på egen hand?
Vad hjälpte er?
Har ni barn sem tidigare?
Hur lång tid tog de innan ni vart gravida?
Någon mer som inte får ägglossning på egen hand?
Vad hjälpte er?
Har ni barn sem tidigare?
Hur lång tid tog de innan ni vart gravida?
Hur vet du att du inte får ägglossning? :) har du ingen mens?
I så fall kan man skriva en egenremiss för fertilitetsutredning på en fertilitets- eller kvinnoklinik!
Får mens. Har varit på klinik och kollat och ska nu testa något som heter letrozol för att få igång ägglossningen.
Får mens. Har varit på klinik och kollat och ska nu testa något som heter letrozol för att få igång ägglossningen.
Han köra en omgång med pergotime men sen sluta dom sälja den.
Fick ett tydligt utslag på ägglossningstest då men senare i cykeln än vad läkaren sa att de skulle vara.
Men hoppas nu att detta funkar.
Fick våran dotter på första försöket helt naturligt...
Han köra en omgång med pergotime men sen sluta dom sälja den.
Fick ett tydligt utslag på ägglossningstest då men senare i cykeln än vad läkaren sa att de skulle vara.
Men hoppas nu att detta funkar.
Fick våran dotter på första försöket helt naturligt...
Nä skrev ju de art dom slutat sälja.
Kör letrozol nu.
Nä skrev ju de art dom slutat sälja.
Kör letrozol nu.
Misstänker att jag inte har äl :/ fick du komma på undersökning? Hur tog dom reda på det? :o nervös,..
Du som fick Letrozol, fick du det utan att ni försökt 12 månader? Jag är i samma sits som dig, har mens men endast en konstaterad ÄL sedan oktober.
Du som fick Letrozol, fick du det utan att ni försökt 12 månader? Jag är i samma sits som dig, har mens men endast en konstaterad ÄL sedan oktober.
Hur konstatera du din äl? Känner typ samma här :( inget utslag på äl tester eller gravtest :( vill oxå ha letrozol
Jag får oftast inte mens. Har gått på provera till och från i drygt två år. Någon gång har jag fått en mens, men oftast inte, och då har jag fått provera istället. Så eftersom jag inte får mens får jag inte äl. Även tempat och konstaterat att tempen var som en karusell bara. Nu fick jag letrozol före sommaren, och äl konstaterades , men inte gravid. Nu väntar jag på att mottagningen ska öppna då jag måste ha en läkartid innan jag får ta letrozol. Eller ja, i det här fallet blir drt ny provera och sen letrozol..
Jag har inte heller någon ägglossning och jag gick till gynekologen som konstaterade samma sak. Så gå till en gynekolog. Om det konstateras att du inte har någon ägglossning får du letrozol på en gång.
Hur konstaterar dom det? O funkar letrozol för dig? :)
Dom kan se på ultraljud om det finns några äggblåsor som är på väg att mogna och sedan kan dom se det på blodprov. Tyvärr visade det sig för mig att jag är på väg in i tidigt klimakterie så mina ägg är slut :( dock sjukt ovanligt så det är säkert inte ditt problem. Har ni uteslutit pcos?
Nej inte uteslutits något :/ vad gör man åt pcos isf??
Åh vad menas med de, att du inte alls kan?? :/
Jag har inte heller någon ägglossning och jag gick till gynekologen som konstaterade samma sak. Så gå till en gynekolog. Om det konstateras att du inte har någon ägglossning får du letrozol på en gång.
Jag hsr precis ätit omgång två av letrozol. Inte svarat alls... så nu ska jag kolla upp en gång till nästa vecka, ta progesteronprov och i värsta fall blir det ny omgång primolut, dubbel dos letrozol nästa gång och en massa mer tid som bara försvinner igen!
Samma här. Konstaterat på ultraljud att jag inte har några äggblåsor alls som mognar så jag fick letrozole. Inne på första kuren nu och gjorde ett nytt ultraljud igår på cd 13. Då hade jag 3 stora äggblåsor! Nu hoppas vi på att de släpper snart och att det tar sig. Annars blir det en ny omgång letrozol.