Hur illa är det?
Hej! jobbar på en fastfood kedja, kanske(?) blir polisanmäld för jag har ätit mat som ändå ska slängas. Jag hade ett snack med min chefs chef som inte har bestämt sig hur hon ska göra. Jag erkände att jag hade ätit x antal grejer för ca 400 kr och hon har det på kamera. (inte att ja har ätit men att jag har tagit grejer till personalrummet.) Jag betalade tillbaka 400 kr på plats efter vårt snack och skrev på ett papper att jag har tagit del av informationen att jag typ kanske blir polisanmäld etc etc. Hon sa sen att hon skulle tänka på det om hon skulle anmäla eller inte. Hon sa att ja kommer ganska säkert jobba ut min prov period ca 2 månader till.
Min fråga är därmed, hur screwed är jag? vad ska jag göra? förneka allt?
Det är inte bara jag som har kallats till möte, vet ej resultatet av dom andra kollegornas öden. Men förutom dom som har kallats förutom mig så har typ 80 % ätit och tagit mat olagligt. Ska man skvallra så att hon behöver ge alla sparken ( för ja kommer definitivt få sparken ) men om hon polisanmäler mig och jag skvallrar, då måste hon polisanmäla alla va? Och hur ska hon göra om hon ger all sin personal sparken?