• Globen

Ersättning av skada

Hej!

Jag har hört att jag kan få ersättning pga min skadade hand. Brände min hand 2010, och hade tredje gradens brännskada vilket resulterade att min hand drog ihop sig då muskelkuddarna i handen kvävdes. Har genomgått en operation för att försöka räta ut min hand, men allt som gjordes var att steloperera en led på tummen. Jag har vart på så många möten där läkare, kirurger har diskuterat i grupp samt fotograferat, gjort röntgen och klämt, de alla har ryckt på axlarna och vet ej hur de ska gå att åtgärda detta.

Är nedsatt till 100% och jag lider av handen både rent funktionellt och kosmologiskt. Gick på socialbidrag och hade ingen försäkring alls.

Tacksam för svar och hoppas jag postade på rätt ställe.

• Svar på tråden Ersättning av skada
  • Kjell2
    Globen skrev 2017-03-20 15:20:54 följande:

Hej!

Jag har hört att jag kan få ersättning pga min skadade hand. Brände min hand 2010, och hade tredje gradens brännskada vilket resulterade att min hand drog ihop sig då muskelkuddarna i handen kvävdes. Har genomgått en operation för att försöka räta ut min hand, men allt som gjordes var att steloperera en led på tummen. Jag har vart på så många möten där läkare, kirurger har diskuterat i grupp samt fotograferat, gjort röntgen och klämt, de alla har ryckt på axlarna och vet ej hur de ska gå att åtgärda detta.

Är nedsatt till 100% och jag lider av handen både rent funktionellt och kosmologiskt. Gick på socialbidrag och hade ingen försäkring alls.

Tacksam för svar och hoppas jag postade på rätt ställe.

Hänger dels på i vilket sammanhang skadad uppstod och dels på vilka försäkringar du har. Kolla först med ditt försäkringbolag.

• Carambolan
    Globen skrev 2017-03-20 15:20:54 följande:

Hade du ingen försäkring är det svårt att få ersättning. Eller skedde skadan i något sammanhang där någon annans försökring kan tänkas kicka in? Till exempel på en praktikplats eller i trafiken...?
Svar på tråden Ersättning av skada