Olika problem någon som vet?
Hej!
Jag gör min berättelse kort.
Jag blev gravid 1a gången 1 månad efter jag slutade med p-piller detta var i våras 2016. Fick + på stickan samma dag som jag sen åkte in akut och det konstaterades att jag hade utomkvedshavandeskap. Fick operera bort min högra äggstock. Här blev jag inställd på att det var kört..
Senare ca 3 månader efter det var jag gravid igen, lagom till vårat bröllop. Allt kändes bra i början, hade en vän som också var gravid. Började i månad 2 att fundera..det kändes som att något inte stämde riktigt. Så vi åkte in till akuten då jag även börjat blöda lite. Inne på gynakuten trodde de efter min berättelse att det inta var någon fara.. men det visade sig vara så att "jag inte var gravid" utan att graviditeten avstannat i vecka 6, och min kropp trott att den varit gravid.
Steget efter detta besked blev, då jag kände mig så värdelös blev att göra en "kemisk abort" där de då gick in och rensade ut allt ur livmodern, och allt återgick till det normala.. förutom att det nu är 5 gången jag får min mens.. och sitter och gråter. Jag har haft kontakt med gyn, som säger att det ska vara lättare att bli gravid efter en skrapning.. vad är det som hänt :( jag ska boka en gyn tid så de får kolla..men är så rädd att jag aldrig kommer få bli mamma. Kan ha fått ett missfall tidigt förra månaden. Men inte säkert. Någon som känner igen sig? Någon som har upplevt en positiv graviditet efter något sådant? Någon som har tips på vad man ska kolla..eller göra?
Det känns hopplöst just nu.. och förstår inte varför det plötsligt inte går.. någon?