• Kremer

Min familj är fucked up

Jag hatar min familj men jag älskar den endå.

Min familj består av mig 14 år storasyster 16 år och lillasyster 10 år mamma 44 år och pappa 46 år

Detta problem har pågått i ca:2 månader nu och jag pallar inte mer.

Min familj är helt fucked up.

Min mamma säger ibland att hon inte älskar mig och mina syskon. Vet ej varför men det är rätt jobbigt att höra att ens mamma inte älskar oss. Då blir hon skit

Konstig och arg för ingeting.

Man ska inte fråga henne varför för då kan hon bli riktigt ilsken.

Min storasyster har ett temperament och blir sur på mamma. Det blir jag med men hon kan gå för långt och kvällen slutar alltid med att dom bråkar. Jag brukar hålla mig undan för jag vill inte bråka så som dom gör.

Min pappa blir skitförbannad på systern för att hon kallar mamma fula ord och det slutar med att alla bråkar för pappa drar in mig och min lillasyster i det.

Så det slutar med att vi alla tre bråkar för ingeting och allt är mammas fel för att hon säger så för hon vet att min syster har ett temperament.

Detta har hållt på så i ca:2 månader och vet inte vad jag ska göra för att få Stop för det här.

Jag hatar min familj men samtigt så älskar jag dom.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min familj är fucked up
  • Anonym (Hmm)

Fick tanken om det har hänt nått med dun mamma, nått som hon går och grubblar på, som hon inte vill tala om vad det är, nått som hon igentligen vill lösa själv eller vågar inte tala om det. Man kan bli väldig irreterad och säga dumma saker. Eller om kommit in i depression .

• Anonym (kaos)

Tråkigt att höra om din situation. Jag tycker att du ska prata med kurator eller psykolog för att få ner vad vad som egentligen händer. Dock kan du hota mamman med att anmäla henne till soc, har hört att dom blir rädda då. Jag skulle dock gissa att din amma är extremt utmattad och inte har kolla på va hon säger, så egentligen det bästa vore att prata med din pappa om att ni tillsammans skickar henne på att spa o hon får fina brev utav er barn så kommer hon nog komma hem o vara tacksam för ett tag iallafall. Det är inte okai att eran mamma säger så. Spela in så du har backup ifall någonting skulle gå riktigt snett, för när en mamma säger sådant rär inte misshandel långt ifrån! Din pappa är en toffel som behöver dra in er i det och inte klarar att hantera sin fru, ta hjälp utav mormor eller någon anna. SOC är dock SISTA utvägen då det kan leda till verkligen splittrad familj som du inte ens tror är möjligt även om du nu upplever att detta är det "värsta"  i ditt liv just nu. Lycka till tjejen o försök ta reda på VARFÖR din mmam säger åså o hur ni kan lösa det istället för att reagera på vad som "anses" självklart. kanske inte problemet är dottern, kanke problemet är pappan o hon projicerar till den hon kan istället. Försök att förstå är de bästa !

• Mikaelayasar

Kontakta BRIS och berätta hur du mår och upplever det hela. De är jätteduktiga. Hoppas att det löser sig. Usch, får ont i hjärtat när jag får reda på barn som har det jobbigt.

Svar på tråden Min familj är fucked up