Erhållit Risk Trisomi 13 & 18
Vi har lyckats med nått som läkarna sagt ska i princip vara omöjligt, vi har blivit gravida spontant! Jätteglada och jättelyckliga samtidigt som jag känt en sån oro över att nått ska vara fel eller gå fel.
Vi har tre barn sen innan, en pojke som blev till spontant 2005 och två tvillingflickor via ivf 2010. Blev sagt under utredningen på RMC att vi inte skulle kunna få barn på naturlig väg och sonen var ett mirakel. Och nu har jag ett till i magen och kan knappt tro det är sant.
Så när det var dags för kub-testet i tisdag var jag så nervös och rädd att nått skulle vara fel. Fostret levde och allt såg jättebra ut. MEN! När hon räknade fick jag
Tisomi 21 1:671 (Ingen fara) Trisomi 13 1:209 Trisomi 18 1:242
Här i Linköping har dom ändrat gränsen från 300 till 200 vilket gjorde att jag då hamna under på 13 & 18. Hon sa att det kunde bero på min ålder, 33 fyller 34. Eller om det var blodprovet. Hela min värld rasade samman.
Hon som gjorde testat sa att hade jag kommit innan dom ändrat för nått år sen så hade hon inte erbjudit mig ett NIPT test som hon nu gjorde. Hon såg inget som var konstigt utan allt såg helt normalt ut. Så hon var inte det minsta orolig och tyckte inte att vi heller skulle vara det. Men jag känner mig ändå helt förstörd och har redan målat fan på väggen.
Lämnade blodprov till NIPT i tisdag som skulle skickas inom en timma så nu återstår väntan och jag håller på att driva mig själv till vansinne med att googlade. Mannen är inte det minsta orolig då han menar på att BM inte var och hade sagt att inte vi heller. Sagt att det kommer ta 14 DAGAR innan jag får svaret via Karolinskas hemsida och jag vet inte vad jag ska ta mig till under dessa dagar!
Nån som fått liknande siffror och det har visat sig att fostret varit friskt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-18 15:46
Ska vara från 200 till 300.