• Linnsa

Microblading, hjälp!

Hej!

Har några funderingar som jag hoppas några utav er kan svara på!

Jag gjorde nämligen mina ögonbryn för exakt en vecka sen. Dom blev väldigt mörka, men hon förklarade att färgen skulle släppa en viss procent! Formen blev jättebra.

Nu en vecka senare så har färgen släppt HELT fläckvis!! Ser inte klok ut!

Har skött ögonbrynen exakt enligt instruktionerna!!

Färgen börjar gå mot det gråa hållet, fy! Och där färgen har släppt är det ingen som helst färg kvar under! :(

Ska på återbesök om 5 veckor (de är väl helt jäkla obefintliga tills dess)

Har nu några frågor som jag hoppas någon utav er skulle kunna svara på, kanske någon har gjort och varit med om liknande!

- vet någon om ens egna ögonbryn växer "under tatueringen"? Att hårstråna fortsätter att växa liksom?

- är detta vanligt? Att färgen släpper helt och fläckvis? Visste att det skulle blekna, men inte helt och att det skulle bli som vita fläckar!

- sitter färgen bättre vid återbesöket? Är så ledsen över att ha slängt ut massa pengar och färgen höll i en vecka. Nu ser det verkligen inte fint och fräscht ut!

Att säga är också att jag gjorde detta i Stockholm, alltså 12 mil ifrån mig, så att åka dit och visa upp är inte aktuellt!

Hoppas hoppas att någon kan svara på mina frågor!!

• Svar på tråden Microblading, hjälp!
  • Lolabambola

Har upplevt ungefär samma sak. Färgen släpper på vissa ställen och blir ljusare på andra. Efter återbesöket har dock resultatet blivit jämnt och fint. Kan du inte mejla bilder till salongen och fråga om det är normalt det som du upplever? Dina vanliga hår kommer växa ut igen ????

• Lolabambola

Oj, skulle inte avsluta föregående inlägg med frågetecken ????.

Svar på tråden Microblading, hjälp!