• Jellis

Olika ÄL-test?

Hej
    Har någon erfarenhet av andra äl-test än Clearblue? har testat en annan variant, köpt över internet...och har ej fått något utslag...Äter pergo och har kollat med blodprov så att det är äl, men får inte fram nåt på stickan...börja testa direkt efter pergokuren. Kan det vara så att äl-testerna inte är ok?

• Svar på tråden Olika ÄL-test?
  • Johnna

Skulle tro att de flesta ÄL-test som säljs ändå är välkontrollerade och fungerar. Låter lite konstigt. Men om du inte litar på andra än Clearblue så är det ju bättre att köpa dem. Ibland är det ju så att Äl-test inte funkar om man har ngn form av hormonstörning, t ex vid PCOS.

• sunny1

Hej!
    Jag köpte också på nätet och använde dem tills de närmsta dagarna för min äl då jag anv både clearblue och nättesterna, fick utslag på båda stickorna på min äl så de jag hade verkade funka, köpte fr. billiga-tester.

• Heineken77

Hej! Jag har heller inte fått utslag från andra tester är CB-digital. Har provat från billiga-tester.se samt storkhjälp.se. Varför kan detta vara? Kan i och för sig hända att jag inte har haft ÄL nån mer gång... men det verkar vara fler som har upplevt samma sak som TS och jag. CB didigatal ägglossningstest är så dyra så därför vore det bra att hitta ett billigare alternativ.

Har CB andra ÄL-test förutom digital?

• Tovsippan

Jag kör med billigatester i 30-pack. Det har fungerat bra. CB känns alldeles för dyrt i längden. Jag tror att även billigare varianter håller en hög kvalitet, men att själva utförandet är enklare.

• Heineken77

Jag tycker de andra är svårtolkade...Är teststrecket svagare? starkare? blääää. Satans oxå att CB är så dyrt...

• werner

Jag har oxå använt billiga tester och de har funkat.

Däremot så tycker jag att de är lite knepiga att läsa av så när jag har tyckt mig ana ett streck på de billiga har jag kontrollerat med cb-digital. På så sätt blir det liiite billigare iallafall

• Heineken77

Smart tips werner! Det ska jag prova!
    Är det nån som vet hur lång hållbarhet det är på ÄL-test?

• kanskesnart

Hej!

Tror inte heller att billiga tester är helt att lita på. Har testat med dom nu två månader och även tagit progesteron prov. Förra månaden blev det knappt något utslag alls på stickorna men hade då 55 i progesteron (alltså äl). Denna månad blev det två nästan lika starka streck men progesteronet var uselt (mindre än ett). Rätt märkligt tycker jag men de e min erfarenhet av deras test i alla fall.

• Jellis

Tack för svaren,,,jag ska köpa CB och jämföra...

• Tingeling76

Jag har provat Billiga-tester 3 månader och aldrig fått utslag, samtidigt som jag har gått på utredning och läkaren talade om att allt ser bra ut, att det vid ena tillfället fanns 2 ägg... Vet inte hur jag ska lita på dem och det jobbigaste just nu är att BIM var beräknad i fredags (=3 dagar sen och jag har alltid haft regelbunden) MEN grav-testet från billiga-tester visar neg... Vad är rätt och vad är fel???

• Tiger78

Hej!
    Har också beställt från nätet.
    Testade dag 14-24 utan att det visade på ÄL.
    Tog Progesteronprov dag 22 som visade ägglossning???

Svar på tråden Olika ÄL-test?