Snart 6 år och åker vagn
Startar denna tråd bara för att jag vill se vad andra tycker och tänker så jätte tacksam för era svar.
Det är så att jag lever ihop med en kille som är 26 år och jag 28. Han har en dotter på snart 6 år sedan tidigare som är hos oss varannan vecka. Tillsammans har vi en bebis på snart 9 månader. Sedan vi fick vår bebis så har dotter pendlat i bebisstadier fram och tillbaka " vill äta välling, pudra rumpan osv osv" jag förstår att detta är en normal reaktion men jag har påtalat att nu har det gått en tid och jag tycker att hans dotter hänger kvar fortfarande i denna bebisbubbla. Senaste tiden har min sambo börjat köra henne i vagn till och med vid kortare promenader exempelvis till ICA och åter som är totalt 15 mins promenad. Jag tycker det här är helt galet! Jag nästintill skäms! Har diskuterat detta men då får jag bara tillbaka att vill jag köra henne i vagn så gör jag fan det. Vilket är sant men min fråga kring detta är egentligen hur han tänker kring detta? För mig handlar det om så mkt mer än att bara åka vagn utan föräldraskap hur man lär sitt barn att ta sig an livets utmaningar och allt där till. Jag upplever att hans dotter har i stort sett igen större uppfostran alls utan får göra i stort sett vad hon vill både här och hos sin mor. Varje vecka så upplever jag det som att min sambo och hans ex skall göra veckorna så "överdrivet bra" genom massa besök på lekland, bad, godis i mängder och ja Gud vet jag. Tycker helt enkelt att det curlar henne totalt! Vad är okej att tycka och tänka om detta som bonusförälder? Jag vill inte att min son skall sitta klistrad vid en iPhone vilket bonusdottern har eller käka godis innan han är 1 år.