• bourbon

Rolig och lekfull motion

Så jag har upptäckt att jag visst tycker att det är kul att röra på sig trots att jag hela livet sett mig själv som en soffpotatis. Det är nog bara det att jag inte gillar sport och tävling. Hittills har jag märkt att jag gillar att promenera, framförallt "off-road" (alltså mitt i skogen gärna), simma, åka rullskridskor och hoppa i trampolinparker. Men nu är jag ute efter fler roliga motionsformer. Helst sådana som inte kostar multum och som man kan göra lite då och då, med andra ord vill jag undvika sådant där man betalar 2000 kronor för en termin och så måste man gå dit varje torsdag klockan 19 för att inte känna att man slösat pengar. 

Har ni några tips på lekfulla/spännande motionsformer som skulle kunna passa? 

Känns lättare att hitta på sådant man kan göra på sommaren. Åka vattenskidor och liknande. Så är extra tacksam för sådant som fungerar året om! 

• Svar på tråden Rolig och lekfull motion
  • Stårschan

Cykelturer. Motionsdans. Många orter anordnar gratis orientering i både stadsmiljö och oländig terräng. Sök på hittaut.nu. Geocahcing.

• Stårschan

Och varför inte Pokémon. Glad

• cb66

Sex, snabbsex, långsex, gruppsex

• bourbon
    Stårschan skrev 2017-03-14 15:50:56 följande:

Cykelturer. Motionsdans. Många orter anordnar gratis orientering i både stadsmiljö och oländig terräng. Sök på hittaut.nu. Geocahcing.

Orientering/geocaching är superbra idéer! 
  • freja231

Några förslag är ridning (finns en del stall där man kan rida ut på en tur utan att för den skull gå på ridskola regelbundet), gå på lina, hinderbanor (t.ex. som på extremfabriken i stockholm), klättring, racketsporter (squash, tennis, badminton) och gymnastikövningar (balansera på sådant du hittar i naturen, stå på händer, hjula, försök t.ex. lära dig göra handvolter).

• Rabarbapuppa
    Mikael2 skrev 2017-05-13 05:14:41 följande:

Vad finns det för grupper som håller på med rolig motion?

Först får du ju definiera "rolig motion". Sen kan du söka grupper (på Facebook t.ex) för just den motionsformen ifråga.

• John22
    Mikael2 skrev 2017-05-12 17:43:04 följande:

Ändå går så många på gym och betalar dyrt.

Nja, väldigt många betalar för gym, men relativt få går dit efter de första två passen. Hela affärsidén bygger på det.
Svar på tråden Rolig och lekfull motion