[email protected]
Jag är en man med två barn och har en sambo sedan fyra år tillbaka. Jag har under barnens tid arbetat mindre för att kunna följa med dem på deras aktiviteter och sporter, därav tjänat mindre. Mellan 10-15000 mindre än min sambo - innan skatt. Jag äger boendet vi alla bor i.
Hon har alltid varit mån om att hon inte ska betala för mina barn och att vi ska ha separat ekonomi. Den köper jag. Hon har även påtryckt att om vi någonsin skulle få gemensamt barn så vill hon ha separat för hon vill verkligen inte betala för mina barn, då hon var den som tjänade mer. Fortsatt, så köper jag det.
Nu sedan 11 månader tillbaka så har mitt företag gått riktigt bra. Äntligen börjar vinsten öka och jag har insett att jag kan plocka ut löner uppåt 30 000 mer än henne (innan skatt). Eftersom att barnen är lite äldre kan de sköta aktiviteterna själva och jag lägger det fokuset på jobbet istället.
Nu vill hon plötsligt ha gemensam ekonomi och jag kan inte hjälpa att motsätta mig det då det känns som att hon utnyttjar mig. Jag är med på att bjuda till ibland men just när hon varit så på kronan att ha separat när hon "förlorade" på gemensamt så har jag bara ingen lust att ge henne alla dessa pengar nu. Detta har orsakat oändliga bråk och hon tycker att vi plötsligt inte är familj sålänge man inte delar på allt men så var det ju inte för 11 månader sedan? Någon som har tips på hur jag kan tackla denna situationen för jag börjar bli less på allt bråk att jag är rädd att detta inte kommer hålla om det fortsätter såhär?