• Anonym (Osäker)

Varför tittar hon?

Hej! Vill börja med att säga att alla kvinnor som läser detta kan vara till hjälp! Snälla berätta hur ni tänker och brukar göra!

Trots min ålder så att jag inte kan avgöra om kvinnor är intresserad av mig eller inte... kanske för att jag hållit mig borta från sådana tankar förut..

Men det finns iaf exempelvis en äldre kvinna som brukar titta ganska ofta på mig (jag ser i ögonvrån och när jag ibland snabbt tittar tillbaka). Kan tilläggas att hon inte alls tittar med ngn sorts trånande/flirtig blick. Och vi har bara befunnit oss i samma sammanhang ca 10 utspridda ggr, men inte pratat än. Hon är dessutom bra mycket äldre än jag. Där vi har setts har det funnits många andra kvinnor också, men dom har i stort sätt bara lagt märke till mig när jag precis kommit dit.

Jag undrar, tittar hon bara av ngn sorts "vanlig" nyfikenhet på vem jag är, eller kan det vara så att hon attraheras av mig (även om det inte syns i blicken)?

Brukar/kan ni kvinnor, som inte attraheras av samma kön, bli ickesexuellt nyfikna på ngn kvinna så att ni därför ofta tittar på henne? tex för att ni finner henne intressant eller vacker, så att ni därför "behöver" studera kvinnan i fråga noga/flera gånger?

Hur ska jag veta om kvinnor är intresserade?

• Svar på tråden Varför tittar hon?
  • Anonym (Osäker)

Glömde tillägga, utifall det var oklart, att jag själv är kvinna..

• Anonym (Biqupan)

Det undrar jag med..

• Anonym (J)

Jag skulle inte ta det som att hon är intresserad.

• Carambolan

Det kan ju finnas en miljon skäl. Hon kanske känner igen dig och försöker komma på var sjutton ni har träffats tidigare. Hon kanske gillar din klädstil och funderar på om hon ska köpa en likadan tröja. Eller skaffa likadan frisyr som du. Det kanske är något lustigt med ditt utseende som hon bara inte kan låta bli att stirra på. Hon kanske har glömt ditt namn och desperat försöker komma på vad du heter innan ni hamnar i ett pinsamt läge. Etc.

• Anonym (Osäker)

Helt rätt. Jag har också funderat över det och har även utgått från att hon inte är intresserad på det sättet. Men jag kan inte komma fram till varför hon tittar så ofta..

Vi har liknande stil (kläder), samma frisyr tror jag iaf inte hon vill ha (hon har kortklippt som många äldre har, jag har långt). Men hon verkar inte titta specifikt på kläder eller hår, snarare rakt på mitt ansikte.

Hon har tittat ofta varje gång, från första gången (för ca 1 år sen), till nu senast. Det har gått både kort och lång tid mellan gångerna. Hon vet inte mitt namn eller ngt annat om mig (vad jag vet), det är ett sammanhang där vi är många och inte har hälsat. Jag brukar ibland få höra att andra tycker jag är vacker - hon kanske är fascinerad på ngt vis, utan att det är sexuellt..? Fast så himla speciell är jag inte, så jag kan inte förstå varför...

Svar på tråden Varför tittar hon?