gravid- inte fast anställd. 1000 frågor
Hej. Gravid i vecka 11. Jobbat inom kommunen på en förskola (inte utbildad inom det. Är dock undersköterska. Jobbat som det i två år på sjukhus. Samt tidigare sommarjobb inom kommunen.)
Jag har vikariat till 31 maj-17, dvs i 3 månader till. Kommer så vara i vecka 23 ca.
Vad händer sen?
Baseras min SGI på årets inkomst (började jobba 100%, från ca 75-80% och fick högre lön också.) eller föregåendende år?? Vet att jag behåller SGI (men vad är min SGI i då? Fick beslut i december -16 att den baserades på 16s inkomst. ) men kan man typ uppdatera det?
Vad händer om min anställning tar slut där? Har semesterdagar lvar från förra jobbet. Samt kan vara mammaledig med sonen i 60 dagar - MEN han börjar förskoleklass i augusti. Så kan bara vara ledig på fredagar from då.
Kan jag få graviditetspenning trots att
Min anställning gått ut?
OM jag istället blir timanställd i poolen (vikariepoolen inom förskola. ) vad händer med min SGI då? Förändras den? Alltså man kan ju få jobba 1 dag i veckan eller inget alls, eller heltid ibland.
Känner mig så orolig och rädd.
Om min kommande FP baseras på min nuvarande lön känner jag mig lugn. Om inte, vet jag inte vad jag tar mig till.
BF i slutet av september..
Hjälp mig alla ni som kan!