DIN ÅSIKT ÄR VIKTIG! Vad är dina upplevelser som en förälder i arbete?
Hej alla användare!
Hade ni varit intresserade att vara med i en studie för min D-uppsats (magisteruppsats)?
Mitt namn är Hyunjoo Lee, jag är magisterstudent vid Göteborgs universitet och skulle vilja berätta lite om mig själv, min forskning och forskningsmetod.
Forsnkningsinformation
Forskningsämne: Svenska föräldrar, med dubbla inkomster, och deras rätt till arbete och barnomsorg i deras vardag.
Syftet med forskningen: Få en bättre uppfattning hur föräldrar med dubbla inkomster och har barn i förskoleåldern, använder deras rättigheter i vardagen.
Forskningsmetod
Intervjuprocedur: Maila frågeformulär före intervju. Två intervjutillfällen med varje förälder. Vid behov kan intervjuerna hållas en förälder i taget, samt som antalet av intervjuer kan ändras (OBS måste meddelas i förväg)
Målgrupp: Svenska medborgare (födda och uppvuxna i Sverige). Självidentifierad som medelklass, dubbelinkomst (deltid/heltid arbete) och med barn som går i förskolan eller likvärdig omsorg.
Språk: Alla intervjuer kommer hållas på engelska, men en översättare finns om så önskas (OBS meddelas före intervjun)
Information om mig
Namn: Hyunjoo Lee (Nationalitet: Sydkoreansk / Språk: Engelska)
Kontakt information: hyunjoo.lee0524@gmail.com
Program: Socialt arbete och mänskliga rättigheter
Handledare: Therése Wissö (universitetslektor för MFamily magister program)
Institutuionen för socialt arbete, Göteborgs universitet
När ni har meddelat att ni vill delta i denna studien, så skickar jag ett samtyckesdokument med en separat fil om etiska frågor.
Tack för att ni har tagit eran tid att läsa igenom detta. Om ni har fler frågor, kontakta mig via min mejl.
Vänliga hälsninar,
Hyunjoo Lee