• Anonym (Ledsen)

Oskyldigt anklagad av mina styvbarn för alkoholism

Har två styvbarn som jag gjort ALLT för, även när jag egentligen inte haft ork, råd eller tid. Älskat dem som mina egna sedan första stund! Och de har alltid sagt att de älskar mig, att de önskar att jag vore deras riktiga mamma etc. Men, från ingenstans, så fick vi en orosanmälan från socialtjänsten, där mina styvbarn anklagar mig för alkoholism!! Jag som ALDRIG skulle få för mig att dricka alkohol, annat en kanske en öl till hockeymatchen eller en till maten, när barnen är hemma. Jag skulle ALDRIG låta alkohol få äventyra min familj!! Men nu har det gjort det, och enligt dem ett halvt flak öl om dagen?!

Kvinnorna jag talade med på socialtjänsten trodde dock på mig och gick INTE på barnens linje. Jag erbjöd mig till och med att lämna regelbundna blodprov för att bevisa min oskuld, men de sa att det inte behövdes och att de trodde på mig.

Men hur ska jag någonsin kunna lite på dessa barn igen? Båda är i tonåren.

• Svar på tråden Oskyldigt anklagad av mina styvbarn för alkoholism
  • Anonym (a)

du får ställa dem mot väggen och fråga vad det här handlar om, för något ligger givetvis bakom. Är de sura över något och kanske har hårt någon annan säga nåt om att "anmäla till soc". vad säger barnen pappa? Han om någon måste vara besviken på dem. 

• viseversa

Hoippas verkligen ni pratar allvar med dessa barn och kräver svar på varför dom har gjprt detta. och dra även in ev mobil och annat dom tycker om för det är såklart INTE okej detta.

• Påven Johanna II
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-07 16:43:19 följande:

Har två styvbarn som jag gjort ALLT för, även när jag egentligen inte haft ork, råd eller tid. Älskat dem som mina egna sedan första stund! Och de har alltid sagt att de älskar mig, att de önskar att jag vore deras riktiga mamma etc. Men, från ingenstans, så fick vi en orosanmälan från socialtjänsten, där mina styvbarn anklagar mig för alkoholism!! Jag som ALDRIG skulle få för mig att dricka alkohol, annat en kanske en öl till hockeymatchen eller en till maten, när barnen är hemma. Jag skulle ALDRIG låta alkohol få äventyra min familj!! Men nu har det gjort det, och enligt dem ett halvt flak öl om dagen?!

Kvinnorna jag talade med på socialtjänsten trodde dock på mig och gick INTE på barnens linje. Jag erbjöd mig till och med att lämna regelbundna blodprov för att bevisa min oskuld, men de sa att det inte behövdes och att de trodde på mig.

Låter verkligen märkligt. Vad har de själva att säga om saken?
  • Anonym (a)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-07 16:43:19 följande:

är det barnen som ringt till soc och gjort en anmälan eller är det någon annan som anmält? Kan barnen ha sagt nåt om att du druckit öl och denne person misstolkat som att det var befogat med en anmälan?
  • Ess

Jag hade kunnat tänka mig att tolerera dem i mitt hem för pappans skulle, men för övrigt så hade jag inte befattat mig med dem mer.

Även om de skulle bett om ursäkt, så hade relationen varit förstörd och skulle aldrig bli vad den varit.

• Anonym (J)

Extremt dumt av socialen att bara lyssna på föräldern och sen avskriva det. De lyssnar bara på de vuxna och inte på barnen.. Tack vare sådana idioter så fick jag växa upp med missbruk och misshandel.

Nu hoppas och tror jag att inte att du är en alkoholist, men de borde ju följa och verkligen kolla upp så att det stämmer under en tid.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 18:31:15 följande:

Extremt dumt av socialen att bara lyssna på föräldern och sen avskriva det. De lyssnar bara på de vuxna och inte på barnen.. Tack vare sådana idioter så fick jag växa upp med missbruk och misshandel.

Nu hoppas och tror jag att inte att du är en alkoholist, men de borde ju följa och verkligen kolla upp så att det stämmer under en tid.

Nu händer det ju lite mer än att man bara lyssnar på föräldern men hur menar du att socialtjänsten ska "kolla upp så att det stämmer under en tid"?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (knäppt)
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 18:31:15 följande:

Mycket märkligt och totalt FEL gjort av soc. Självklart skulle ts tvingas till blodprov varje månad i minst 1 år!
  • Anonym (disa)

Vad säger barnen själva?

Jag skulle nog försökt luska i anledningarna till ett sånt här påhitt? Mår de dåligt över någonting? Är de ouppfostrade? Missuppfattning? Ville de testa dig? Den andra föräldern påverkat dem?

Sedan skulle jag tillsammans med partnern pratat med barnen. Förklarat allvaret med att ljuga för myndigheter. Och även hur besviken jag var på dem.

Hoppas för hela familjens skull att ni lyckas lösa det här på något sätt så att familjen inte splittras.

• Anonym (Nonono)
    Anonym (knäppt) skrev 2017-03-20 16:51:39 följande:
    Mycket märkligt och totalt FEL gjort av soc. Självklart skulle ts tvingas till blodprov varje månad i minst 1 år!
    Haha, tvingas till blodprov pga några illvilliga skitungar?
    Nej, då hade jag hellre lämnat gökboet jag hamnat i.
Svar på tråden Oskyldigt anklagad av mina styvbarn för alkoholism