• abovePolitico2017

Min advokat

Jag undrar om detta beteende är normalt hos en advokat. Han måste skicka yttrande om umgängestillfälle med barnen senast imorgon. Jag har mailat honom all material både i söndags och i går och har bett honom återkomma med sina åsikter kring material jag har skickat. Jag ville dessutom veta hur han tänker att svara till tingsrätten och motpartens advokat. 
    Advokaten varken skickar mail eller ringer och svarar på mina mail. Är det så en advokat jobbar? Bör jag överväga byta advokat? Jag har lite mer än 2 månader kvar till huvudförhandling i vårdnadstvisten.

• Svar på tråden Min advokat
  • abovePolitico2017
    Hålla...!! någon som vet eller råkat ut för liknande situation där man känner sig advokaten inte lägger tillräcklig tid på sin klienten?
  • Anonym (Byt!)

Hade en liknande oseriös advokat. Jag mailade och skrev att jag tänker byta till en annan advokat om inte personen i fråga svarar eller tar mig seriöst. Två dagar senare-inget svar. Bytte till en annan!

• abovePolitico2017
    Anonym (Byt!) skrev 2017-03-07 11:44:53 följande:

Hade en liknande oseriös advokat. Jag mailade och skrev att jag tänker byta till en annan advokat om inte personen i fråga svarar eller tar mig seriöst. Två dagar senare-inget svar. Bytte till en annan!

Ringde nyss advokatens assistent. Han ska återkomma till mig på eftermiddag har han sagt. Men det har varit tillfällen då de har sagt att de skulle återkomma men gjorde aldrig det. 
  • KarinMedK

Helt omöjligt att svara på men det låter ju onekligen och tyvärr inte lovande. Så fort du får tag på personen, tala om att du är missnöjd och vad du behöver för att bli nöjd.
    Om du inte fått ett svar kl 16, ring upp igen, tala om för assistenten att du vill ha ett svar senast kl 9 imorgon bitti, annars byter du. (Får du inget svar, maila.) Börja redan nu kolla på alternativa advokater.

Jag hoppas det bara är ett missförstånd, tufft att börja om igen. Lycka till!

• abovePolitico2017
    KarinMedK skrev 2017-03-07 14:32:49 följande:

Helt omöjligt att svara på men det låter ju onekligen och tyvärr inte lovande. Så fort du får tag på personen, tala om att du är missnöjd och vad du behöver för att bli nöjd.

Om du inte fått ett svar kl 16, ring upp igen, tala om för assistenten att du vill ha ett svar senast kl 9 imorgon bitti, annars byter du. (Får du inget svar, maila.) Börja redan nu kolla på alternativa advokater.

Jag hoppas det bara är ett missförstånd, tufft att börja om igen. Lycka till!

Tack. Jo.. jag ringde assistenten igen och sa att jag kommer att ringa efter kl. 18.00 då jag e på väg till möte. Han sa att det går bra och att han inte är i sitt kontor just nu.

Jag tänker tala om missnöjen men jag fruktar att då kanske de bli irriterade och skriver ett dåligt yttrande och därmed förlorar jag chansen att få interimistiskt umgängesrätt.

Jag letar efter bra advokat men ingen av mina bekanta känner några. Har du ngt för på en engagerad advokat i uppsala/stockholm trakten?
  • Anonym (Mk)

Det fungerar inte riktigt så som du tror att dom skulle skriva ett yttrande om dig bara för du säjer din åsik. Så du vet

• abovePolitico2017
    Anonym (Mk) skrev 2017-03-07 16:22:32 följande:

Det fungerar inte riktigt så som du tror att dom skulle skriva ett yttrande om dig bara för du säjer din åsik. Så du vet

Om det finns bevis och dokumentation, varför ska jag ens behöva sälja? Du får gärna utveckla dig mera.
  • Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-07 09:41:48 följande:

Jag undrar om detta beteende är normalt hos en advokat. Han måste skicka yttrande om umgängestillfälle med barnen senast imorgon. Jag har mailat honom all material både i söndags och i går och har bett honom återkomma med sina åsikter kring material jag har skickat. Jag ville dessutom veta hur han tänker att svara till tingsrätten och motpartens advokat. 

Advokaten varken skickar mail eller ringer och svarar på mina mail. Är det så en advokat jobbar? Bör jag överväga byta advokat? Jag har lite mer än 2 månader kvar till huvudförhandling i vårdnadstvisten.

Är det krav från domstolen att yttrande ska inkomma senast tisdag?
  • abovePolitico2017
    Kjell2 skrev 2017-03-07 19:32:37 följande:

Är det krav från domstolen att yttrande ska inkomma senast tisdag?

Dt stod att senast den 8 mars måste man lämna in yttrandet. Jag bekräftade med TR.
  • Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-07 19:41:15 följande:

Dt stod att senast den 8 mars måste man lämna in yttrandet. Jag bekräftade med TR.

Det är på onsdag. Varför lämnade du underlag till din advokat först igår?
Svar på tråden Min advokat