• Watchmen

Han säger konstiga saker om mig

Hej allesammans. Vill gärna ha lite output på en grej som har börjat bli ett stort problem. Min son. Snart 5år, säger väldigt konstiga saker om mig till min sambo. Aldrig direkt åt mig. Bara åt henne. Han har bla frågat om hon vill sätta något i rumpan på honom. Och när hon frågar vad han menar så hade han svarat "schh du får godis" . Och så har han nyligt sagt att jag (pappa) har rullat på honom på natten. Och när han säger det så antyder han på att jag har juckat på honom. Vilket han själv brukar göra på diverse uppblåsbara saker, som bollar, badringar och armpuffar.. Har försökt fråga vid tillfällen vad han menar. Men får inget vettigt svar. Och min sambo börjar rikta blickar åt mig och ifrågasätta mig. Vilket jag kan förstå. Hade nog gjort detsamma om det var omvänt. Kan man kontakta BUP eller psykiatri angående såna här saker? För såhär kan det inte fortsätta.

• Svar på tråden Han säger konstiga saker om mig
  • Mikaelayasar

Ja! Kontakta bup så fort som möjligt! Inget normalt beteende alls!!!

• systerannika

Ofta vill inte män erkänna vad de har gjort och försöker förtränga, för de vet exakt vad de gör för fel. Dom är så bra på att övertyga andra att dom inte gjort något. Jag tror du behöver hjälp.

• AndreaBD

Fundera om det finns någon person som ibland är ensam med honom och som kan ha utsatt honom för sexuella övergrepp. Om ni kan, fråga honom när han säger sånt, vem som har sagt eller gjort så . Så lugnt som möjligt, annars kommer han inte att svara. Sånt beteende kan ju vara ett tecken på att han har blivit utsatt för sexuella övergrepp. Alternativt så har barnen hållit på med varandra på förskolan eller något sånt. Men det han gör och säger hemma verkar ju ändå handla om vuxna och barn, eller kan det vara att det inte finns nåt annat barn till hands?  Observera också om han verkar vara rädd att tala om vem som har gjort så. Om det bara var ett jämnårigt barn, så borde han ju inte vara särskilt orolig.

Svar på tråden Han säger konstiga saker om mig