Anonym (Trådstartare) skrev 2017-03-05 14:19:03 följande:
Tack för svar. Hur tog du sprutorna? Hur ont gjorde dem? Vad pratade ni om på samtalet?
Anledningen till att jag kollat på att göra det utomlands är helt enkelt priset. Det är billigare utomlands.
Så här ser det ut:
www.gettyimages.com/detail/photo/woman-using-a-puregon-injection-royalty-free-image/562878521
Det är som ett slags penna, som man fyller och laddar. Sticker in nåldelen i magen och trycker ner knappen i "pennans" andra ände, då får man sin dos. Det är knappt så det känns, typ som ett myggstick (såna känner man ju sällan, jag iaf). Sen är det en annan spruta som man tar i några få dagar, den ser ut mer som en traditionell spruta och nålen är lite tjockare, så den känns mer. Men det är ju bara frågan om några sekunder.
Minns inte riktigt samtalet, det var ju tre år sen (den här gången hade vi inget sånt samtal), men lite om hur vi mådde, hur länge vi hade försökt, läkaren undersökte min mans prostata, etc.
Visste inte ens att det är billigare utomlands, det hade ju varit bra för oss också, vi har gått privat båda gångerna och det kostar ju en slant. Det är iofs inget jag grubblat över efteråt, det är ju så värt det. Men bra om ni kan få det lite billigare förstås.