• TantLinda

Clomid =fördröjd ägglossning

Ja jag försöker som bekant att bli gravid en sista gång. Jag har nu ätit Clomid 50g, 100g, 150g. Vid 50 och 100 funkade allt som det ska förutom att jag inte blev gravid. Nu när jag höjde dosen till 150g så fick jag inte ägglossning på beräknad tid, den liksom försvann, kom av sig så att säga. Vad hände? Någon som varit med om detta? Jag har superregelbunden cykel och vet på öret när ägglossning och mens ska ske. Ägglossning skulle skett 27 februari. Jag har mycket pms-känningar i vanliga fall ont i svanken , ömma bröst men denna gång ingenting , lite och jag menar pyttelite svankont men ömma bröst har helt uteblivit. Jag har provstickor och det har varit en jäkla testande denna sista period eftersom ägglossningen kom av sig. Jag har googlat runt och det verkar vara en vanlig biverkning att ägglossning blir försenad men det har varit engelska sidor skulle vilja höra på svenska.

• Svar på tråden Clomid =fördröjd ägglossning
  • Sunset08

Det kan ju också vara så att du inte hade ägglossning den cykeln. De flesta har bara runt 10 ägglossningar per år, trots att de har mens 12 ggr. Hoppas du lyckas snart iaf :)

Svar på tråden Clomid =fördröjd ägglossning