• SagasVärld

Ger mig själv komplimanger, weird?

Har tidigare varit väldigt negativ och hård mot mig själv, gör det fortfarande men kanske inte lika mycket.

Nu har jag märkt att jag börjat ge mig själv komplimanger .. på ett kanske .. märkligt sätt?

Som till exempel i morse så skulle jag iväg till gymmet och tänkte "oj nu har jag glömt att tvätta" så gick jag och kollade tvätten så var det rent och jag hade redan fixat det så det var bara för mig att byta om och gå iväg, så då sa jag till mig själv "duktig du är älskling som fixat tvätten" .. eh??

Eller om jag går i affären så kan jag kanske unna mig själv något gott så tänker jag "välj precis vad du vill, du förtjänar det".

Ta det inte fel nu, inte så att jag pratar med mig själv eller har en annan personlighet i mig haha. Men, att jag ger mig själv komplimanger, försöker motivera mig själv och göra mig glad.

Är det weird?

• Svar på tråden Ger mig själv komplimanger, weird?
  • BlackStar

Hej, nja tycker inte att det är så konstigt att du ger dig själv komplimanger.

Speciellt inte om man har mått dåligt väldigt väldigt länge.Om ingen annan ger dig, så är det väl bara posetivt att du peppar dig själv?

Jag t ex är helt ensam och varit det nu ett tag på grund utav livslång depression. Men jag kan ändå säga till mig själv, fan va bra du ser ut idag! När jag inte har behövt fixa håret för det ens ibland. Däremot har jag alltid i bakhuvudet att inte överdriva det så att man inte blir en narcisstisk skithög.

Då du lägger in ord som älskling.. det får mig att minnas att jag gjort det med faktiskt haha under en kort period, då jag gick och tänkte på någon jag tyckte väldigt väldigt mycket om men som vägrar ha kontakt med mg för att jag mådde dåligt. Så egentligen "pratade jag till henne" men vid få tillfällen blev det förvrängt när jag bara pratade för mig själv till mig själv. 

Du kanske lider av någon depression och behöver någon att prata med. Försök hitta dig en vän, oftast är det en dålig ide att hitta en "motpartner" då dom ofta inte "pallar" att man mår dåligt. Men ett djur kanske, så kan du projicera detta till djuret innan du gör en hel vägg av din ansiktsbild.

Dock tycker jag att så länge man lägger det posetiva på sitt utseende är det okai. Börjar man ändra personlighets syn, om vad man "förtjänar" är det riskabelt att bli en helt sne vriden personlighet. Dock som sagt någon enstaka slump tillfälle gör väl inte så mycket, men va försiktig. För ingen tycker om någon som tror att dom är "störst, bäst OCH vackrast" Välj, 1 grej av det, det räcker ^^ 

Svar på tråden Ger mig själv komplimanger, weird?