Hur vanligt
Hej
Hur vanligt är det att barnet dör i magen efter det att man sett hjärtljud.
Är nämligen lite orolig, tycker att mitt illa mående försvinner mer och mer. Har haft tre ma, så man analyserar ju allt. Dom har varit ofostriga.
Hej
Hur vanligt är det att barnet dör i magen efter det att man sett hjärtljud.
Är nämligen lite orolig, tycker att mitt illa mående försvinner mer och mer. Har haft tre ma, så man analyserar ju allt. Dom har varit ofostriga.
Vet inte säkert men har läst att efter att man har sett hjärtljuden så är det bara 2-5 % risk att få missfall....så det är ju en mycket liten risk.
Ditt illamående kan säkert komma och gå.
LYCKA TILL!!!
Hej!
ville bara säga att jag har ungefär samma problem.. mitt illamående har också minskat mkt dom senaste dagarna, nästan försvunnit helt.. såg hjärtat i onsdags var då i ungefär v. 6+3
har haft ett ma tidigare men då såg jag hjärtat i v. 7:(
vet inte om jag kan svara på din fråga men skulle också vilja veta
vilken vecka är du i?
kram och lycka till!
så vitt jag förstått betyder det inte så mkt att man sett hjärtljud i typ v 7-8 eftersom mkt kan gå fel ändå de kommande veckorna. Men om man ser det i runt v 11 är risken ca 1-2 % efter det.
Hej
Jag gjorde ett vul på kvinnokliniken i v. 7, då man såg hjärtljud. läkaren sa att det då var 7 % risk att få missfall.
Hej!
Jag gjorde ett VUL i v8, då såg vi hur hjärtat slog. Jag var så orolig hela tiden så v15 gjorde vi ett nytt VUL. Inga hjärtljud, barnet var dött. Fick göra abort för att ta bort det, min kropp stötte inte ut det.
Fick veta att v8 och v10 är de mest riskabla veckorna, det är då mycket kan gå fel.