Mammaiza08 skrev 2017-03-02 22:46:44 följande:
Hej
Jag har en dotter som nu är i 8 års åldern, hon har varit mobbad nu sen första dagen hon började 1:an. Har gått på x antal mötet med fröknar och rektor men får ingen respons . Mitt hjärta blöder när jag ser hur dåligt mitt lilla barn mår. Hon blir dagligen slagen, hotad, spottad på samt att hennes saker som ligger i hennes skåp kastas ut bara för att personen i fråga verkar tycka detta är jätteroligt. Det värsta är att rektorn inte anser att detta INTE är mobbning/kränkning utan endast lek? Min dotter lider av detta varje dag hon går till skolan . Har anmält till skolinspektion men sen verkar det inte hända nåt. Vad ska jag göra ? Jag och min dotter är desperat ????
prata med mobbarnas/ ledsagarnas föräldrar. Med prata så menar jag inte att ringa de eller mails, besök i person och gör det med aggression. få de att inse att det inte är Ok och om du kan hitta lite skit på föräldrarna så är det bara plus att droppa det under konversationen. ska du se hur snabbt det slutar. en släkting till mig vars son hade det problemet genomgick liknande procedur som du med formella kontakter och så men sen kom han till mig, vi gjorde besökte föräldrarna och då blev det stop över natten.
försök inte med skolan. det är lönnlöst.
just det, spela in konfrontationen så du kan avge din historia på ett bra sätt om du skulle bli ifrågasatt.