Har inga vänner
Jag har alltid haft rätt många vänner, dock bara från skolan och har haft ungefär samma "tjejgäng" hela tiden.
Vi i "tjejgänget" på kanske 7 personer och har alltid varit rätt tajta, vi har gjort massa saker utanför skolan så som att gå och fika, gå på bio och så vidare.
Problemet är att på senare tid har vi bara glidit ifrån varandra mer och mer och blivit mer grupperade, det är ungefär som att alla i "tjejgänget" har skaffat sig varsin "bästis" och jag blir utan någon alls, vi gör sällan något allihopa längre, vi är bara uppdelade, ända gången som vi faktiskt är tillsammans är i skolan, men inte utanför.
Detta gör att jag känner mig väldigt ensam och övergiven.
Nu har jag bara min pojkvän att prata och vara med, vilket jag är väldigt glad för. Jag känner inte att jag har någon riktigt bra vän förutom honom och detta gör mig ännu mer rädd för att förlora honom.
Jag hör alltid i skolan att de håller på och pratar om saker de ska göra, som att åka någonstans eller sova hos någon, men ingen frågar mig om jag vill göra något, någonsin.
Jag ser alltid massa bilder på vänner överallt på alla sociala medier och jag blir så avundsjuk på alla som faktiskt har äkta vänner som de känner sig bekväma med.
Jag vill ha nya vänner för som sagt har jag känt alla i detta "tjejgänget" ungefär hela min livstid och det kanske är förståeligt att man glidit ifrån varandra då.
Men jag vet verkligen inte hur man ska skaffa sig vänner, har tänkt på att börja på någon sport eller något liknande bara för att komma ut och träffa andra folk, men jag vet inte vad jag ska göra