• Elderberry

Får man se bild på spermadonatorn när man väljer donator?

Jag har tänkt genomgå en insemination om några år och undrar ifall man, när man väljer donator, får se bilder på dom? Mest nyfiken eftersom jag inte vet. I Sverige eller Danmark

tack på förhand :)

• Svar på tråden Får man se bild på spermadonatorn när man väljer donator?
  • Biet

Precis som föregående, nej det får du inte. Ibland i Dk kan du få se donatorn som liten. Är du intresserad av att se donatorn och veta mest om honom rekommenderas att du skaffar en privat donator för heminsemination. Då har du själv alla möjligheter att välja vem du vill även efter utseende.

• Elderberry

Okej, tack för svar! Misstänkte att det var så. I filmer, serier och dokumentärer (från USA) så får ofta personerna se en bild, det var det som fick mig att undra :)

• Neonluna

Nej, inte i Sverige. Vet dock att man får det hos nån/några spermabanker i USA. I Danmark får man se bild på vissa donatorer som bebis och/eller barn och det finns ganska mycket information om donatorn i profilerna. Du kan gå in på cryosinternationals hemsida och läsa/se profiler/bilder nu direkt om du vill. Man behöver inte registrera sig eller nåt sånt.

• FilurenFnupp

Mig kan du få se. Jag fixar det anonymt genom samlag i sthlmsområdet.

Kik: filuren_76
Svar på tråden Får man se bild på spermadonatorn när man väljer donator?