Förslag på oparfymerade ansiktsprodukter tack!
Jag behöver förslag på oparfymerade ansiktsprodukter. Har testat ett par från Apoteket men är inte jätteimpad av dom.
Jag behöver förslag på oparfymerade ansiktsprodukter. Har testat ett par från Apoteket men är inte jätteimpad av dom.
Jag varvar mellan jojoba olja, kokosolja och arganolja i ansiktet. Det är endast kokosoljan som har lite doft.
Hej
Jag har fet, glansig och yttorr hud, rodnar lätt och har acnebenägen hud (har därför röda områden i ansiktet sedan inflammationer). Plitor, pormaskar, and so on.
Jag har testat massor med produkter men min hud reagerar antingen med rodnad, torrhet eller massor med finnar och uteslutande med ökad talgproduktion. :/
Jag använder sedan ett tag tillbaka en serie från Paulas Choice som är helt utan parfym och lukt. Det känns otroligt bra i huden och fungerar bra enligt min erfarenhet. Mina resultat sedan jag började med denna serie är: minskad talgproduktion, mindre glansighet, slätare och jämnare känsla i huden och ingen ytorrhet som stör vid applicering av foundation. Och inte minst, ingen irritation och inga acneutbrott.
De har serier för torr, fet, känslig osv. Har förstås inte testat dem alla men vad jag har läst mig till så verkar de flesta tycka om produkterna oavsett hudtyp. Men det är väl som med mycket, man måste testa själv för att kunna avgöra.
+ dryga, bra produkter utan parfym
- det är dyrt (enligt mig iaf) och kan endast köpas på skincity eller direkt från paulas choice EU
Tips om du vill kolla in märket, det finns mindre provflaskor att köpa på många av produkterna och provkit att köpa från Paulas choice EU sidan :)
Hoppas du hittar något som fungerar för din hud :)
HÅller med föregående talare om Paulas choice. Jag har haft extrema hudproblem sedan tonåren och aldrig lyckats hitta något som fungerat förrän jag provade Paulas choice. Och då har jag gått på roaccutan och antibiotika, testat alla dyra märken och gått på hudklinker. Paulas choice produkter - ja, de fungerar verkligen. Alla pormaskar är som väck. Rynkor och acneärr har minskat oerhört sedan jag började använda deras produkter. Tyvärr är de dyra. Men, de är också oerhört dryga och huden mår fantastiskt av deras produkter.
Nu när mina flickor börjat komma in i tonåren tvekar jag inte en sekund över vad jag köper åt dem. Min äldsta som började få pormaskar började en basic 1-2-3 behandling och de är redan borta, efter 3 månader.
Tänk om någon hade kunnat erbjuda mig något liknande i hennes ålder, då hade jag kanske sluppit alla fula acneärr och problemhy. Min dåliga ansiktshy är något jag haft verkliga men av både som tonåring och vuxen. Först nu, som vuxen, har jag fått bukt på min problemhy och jag har inte längre problem med oljig/torr hy. Jag kan till och med bära concealer utan att det torkar ihop sig.
Och nej, jag får inte betalt för att göra reklam för dem. Jag bara älskar deras produkter.
Vad kul att ni gillar PC så mycket för jag har tänkt testa det märket för att det är typ det enda företaget som inte testar på djur förutom hälsokostmärken. Att det inte är djurtestat är väldigt viktigt för mig.
Jag hade tänkt ha dagkräm med spf, en nattkräm och en tvätt som tar bort foundation. Måste jag ha en toner också tror ni? Jag har lite halvkänslig hy som är yttorr gissar jag och får lätt små, små knottror i pannan om inte krämerna passar mig. Jag ska naturligtvis gå till hemsidan och se vad som borde passa mig men jag frågar bara för att ni kanske kan rekommendera någon kräm som ni använder.