• Jmk89

Storkkliniken, någon som varit där?

Hej alla,
    Jag och min sambo har gjort utredningar på RMC i Malmö.
    Genom en öppen biopsi visar det sig att han inte producerar spermier. karolinska forskar kring vår utredning så vi är i goda händer.

Det vi ser som vår möjlighet att bli föräldrar är genom spermiedonation.
    Vi är helt överens om att vi kommer vända oss till Storkkliniken i Danmark.

Vi har så klart tusen frågor om hur man väljer donater och hur allt går till osv.

Är det någon som varit där eller planerar att åka dit ? Alla tankar och återkopplingar uppskattas.
    :)
    Kram på er
    Jennie

• Svar på tråden Storkkliniken, någon som varit där?
  • Neli75

Hejsan!
    Jag ska, som ensamstående, på börja min IVF behandling på Storkkliniken snart.
    Var där på ett inledande samtal för en vecka sedan. Fick ett positivt intryck av kliniken, det lilla jag hann se.
    När det gäller donator så har man ju lite olika alternativ, på deras hemsida och i den pdf som finns som informationsmaterial står det en del om detta. 
    Vad är det för frågor ni har?
    Anneli

• Kasperina

Hej, jag har en fyraåring som kommer från Storkkliniken, jag gjorde vanlig insemination i naturlig cykel och jag blev oerhört väl omhändertagen hos dem.

Jag visste inte att man kunde välja donator från ett register som man tydligen kan utan jag angav vissa parametrar som var viktiga för mig.
    Jag har ett barn från en tidigare relation och "beställde" längd och ögonfärg matchande exet för att syskonen skulle ha större chans att likna varann utseendemässigt.

• Emama

Hallå.

Jag och min fästmö fick igår insatt ett mycket fint litet embyo på Storkkliniken!

Vi har sedan innan gjort två inseminationer och 2 ivf på RMC i Linköping utan lycka.

Upplever ett helt annat bemötande och trivsel på Storken jämfört med Rmc.

Vi valde en öppen donator men lät kliniken bestämma vilken det blev, med lite önskemål om hårfärg, ögonfärg och längd.

Man kunde betala extra och välja utifrån register och då beställa sin "egen" donator men då vi inte anser att det har någon betydelse för oss.

Nu ruvar jag för fullt och håller tummar och tår för att det är vår tid nu.

Svar på tråden Storkkliniken, någon som varit där?