• Znickers

Någon IVF:are juni 2017

Vi är ett par som försökt bli gravida sedan drygt 1 år. I höstas blev vi remitterade till SU för IVF behandling pga att vi har svårigheter att bli gravida på naturlig väg (mannen har nedsatta värden på två olika variabler).

Söker egentligen fler som ska gå igenom IVF behandling sommaren 2017. Vore kul att ha någon/några att bolla med under tiden.

Jag har inte fått ett bestämt datum men vid senaste telefonkontakten har vi juni som startmånad iallafall.

Är det fler där ute som väntar på att skapa ett mirakel mha IVF? Skriv! Berätta!

• Svar på tråden Någon IVF:are juni 2017
  • emhu

Vi är några stycken som hänger i den här tråden:
    www.familjeliv.se/forum/thread/77121304-ivf-2017

Har SU öppet över sommaren? Bor själv i Stockholm men här stänger alla klinikerna över sommaren. Vet dock inte hur det är med sjukhusen men alla privata stänger över sommaren.

Jag och min sambo har inte fått något startdatum ännu men vi kommer påbörja en behandling under våren. Spännande! Jag har lågt amh-värde och därför kommer vi ge ivf ett försök!

• Znickers

Tack för inviten, tänkte jag skulle startat en ny tråd eftersom det verkade som de flesta i den andra tråden hade inbokat i början av året. Men jag hoppar nog in där med :)

Jag fick besked om att vi står på tur i juni så jag förmodar att de har öppet under sommaren. Något annat vore märkligt med tanke på att SU är universitetssjukhus.

Är ni på privatklinik?

• emhu

Då har dom säkert öppet under sommaren också. Sjukhusen har väl lite större kapacitet att täcka upp semestrar.

Ja, vi går på Sophiahemmet i Stockholm som är privatfinansierat. Vi hade gärna gått via landstinget men vi har inte tid att vänta...mitt amh blir bara sämre och sämre. Så nu blir det hela sparkapitalet som ryker...men ska man lägga pengarna på något så är det väl det här?

Svar på tråden Någon IVF:are juni 2017