• EmmsanBliss

Keratinbehandling

Hej,
    Jag visste inte vilken kategori jag skulle använda för denna tråd men hoppas det går bra att fråga här. Oskyldig
    Jag undrar om där är någon/ några som provat sig på en keratinbehandling, och vad ni tyckte om det?
    Jag har läst lite om detta innan men hade gärna velat höra lite från någon som har provat på det.
    Om de verkligen är värt pengarna osv om man säger så?
  • Svar på tråden Keratinbehandling
  • Propppen

Vadå behandling? Kur i samband med träning?

• Domesticgoddess

Tror det beror på vad man har för typ av hår. Jag har typiskt skandinaviskt hår, har provat en gång och tyckte inte det var värt det alls. En väninna som är sydamerikanska och har massvis med lite mer "burrigt" hår gör det regelbundet och resultatet blir otroligt fint.

• Vickan I

Jag har gjort under lång tid. Blir fantastiskt resultat. Men då har jag lockigt/frissigt hår också. Så skönt slippa plattång och annat. Men nu har jag gjort för många behandlingar, för tycker jag tappar en massa hår och frissan sade att håret tydligen kan bli för starkt av det så det går av! Så inga keratinbehandlingar nu på något år tyvärr.

• EmmsanBliss
    Proppp­en
    Vadå behandling? Kur i samband med träning?

Eeeeeh ursäkta? Obestämd Det kallas för keratinbehandling hos frisören, look it upFlört
    Domest­icgodd­ess
    Tror det beror på vad man har för typ av hår. Jag har typiskt skandinaviskt hår, har provat en gång och tyckte inte det var värt det alls. En väninna som är sydamerikanska och har massvis med lite mer "burrigt" hår gör det regelbundet och resultatet blir otroligt fint.
    Vickan I
    Jag har gjort under lång tid. Blir fantastiskt resultat. Men då har jag lockigt/frissigt hår också. Så skönt slippa plattång och annat. Men nu har jag gjort för många behandlingar, för tycker jag tappar en massa hår och frissan sade att håret tydligen kan bli för starkt av det så det går av! Så inga keratinbehandlingar nu på något år tyvärr.
    Åh tack för bra svar Domest­icgodd­ess & Vickan I.
    Ja jag och min syster brukar skoja och kalla hennes hår för svinto för att de är så frissigt efter hon fönat de. Eller så kallar vi henne för Ronjar rövardotterSkrattande
    Hon vill jättegärna ffå längre hår men pga att hon blekt det så många gånger så tror vi att det börjat växa inåt istället (skoja) hahaha.
    Så jag tänkte att om hon gör en keratinbehandling så kanske det blir någon centimeter längre Glad
    Hur långt hår har ni och vad betala ni ungeför för era behandlingar?
  • Domesticgoddess

Minns inte riktigt då det var några år sedan men runt 2000 någonstans. Är absolut ingen expert men skulle tro att det kunde funka bra på din systers hår! :)

• Vickan I

Ja men då låter det som det skulle passa din syster. Ronja var en bra liknelse på hur mitt hår var innan också. Håret blev över 1 dm "längre" efteråt! Betalar ca 2300 kr och gör/gjorde var tredje månad. Mkt pengar, men så värt det. Har en bild på innan och efter. Så sjuk skillnad, men kan inte få in den och blurra mitt ansikte. Men om ni googlar före/efterbilder så stämmer dem. Jag var också skeptisk innan men blev så bra. Man måste också använda särskilt schampo/balsam som är sulfatfritt efter behandling.

• EmmsanBliss

Åååh nu vill jag ännu mer att min syster ska prova de. Skrattande
    Jag vet inte varför men hon säger att hon inte vill prova de? Jag tror att hon är rädd att de ska slita på håret ännu mer.
    Jag sa till och med att jag kan köpa ett presentkort till henne, tills hon fyller år, men hon sa nej. Obestämd

Men ja jag tror som sagt att hon tror det sliter ännu mer på håret + hon är lite snål. Guld i mun

Svar på tråden Keratinbehandling