Minskad lust, finns det någon hjälp?
Jag har en fundering kring om sexlusten har minskat med åren för er män runt 50 års åldern? Anledningen till min fråga är att jag lever i ett förhållande sen 25 år tillbaks och från början ville min man varje dag men allt eftersom åren gått har hans sexlust minskat.
Jag vill i genomsnitt en gång om dagen och så har det varit hela tiden förutom när jag var gravid för då ville jag ibland fler gånger per dag. Min man ville minst en gång per dag från början men nu säger han att han kanske vill var 3:e dag men väntar jag in att han ska ta initiativet då blir det inte oftare än en gång per vecka....
Vi har pratat om detta och min man menar på att han är väldigt nöjd när vi har sex och jag har vid flera tillfällen frågat honom om det är något som han vill gör för att förbättra sexlivet men han menar på att han är nöjd. Han har inga problem med att få upp den och när vi har sex är det som det var från början, problemet är "bara" att hans sexlust minskat och det gör mig ledsen. Egentligen inte så mkt för att sexet har minskat utan mest för att jag har svårt för att lita på att det kan vara så stor skillnad på önskan till sex när man är äldre man mot när man var yngre. Min sexlust har ju inte minskat så varför skulle hans? Jag sitter nu och tänker på att han kanske inte älskar mig trots att han bedyrar att han gör det, eller att han inte tycker att det är trevligt att ha sex med mig, trots att han hävdar att han har väldigt skönt när vi gör det.
Någon som känner igen sig och vet om det finns något hjälpmedel vi kan ta till? Jag är öppen för i stort sett allt som har med sex att göra och har föreslagit saker för att sexlivet kanske skulle blomstra igen men det har som sagt inte hjälp. Sen, så länge som min man säger att han älskar mig och att han inte önskar något annat i vårt sexliv får jag försöka tror honom men funderar på om det ev. kan vara något hormonellt som gör så att min mans sexlust minskat.
Hoppas någon har något tips att ge för detta börjar verkligen tära på mig och då givetvis på vårt förhållande.
Jag älskar min man men känner mig otillräcklig och får sämre självförtroende av att ha det såhär. Nu har jag fått svårt för mig att koppla av när vi ska ha sex och det sin tur har påverkar min förmåga till att få orgasm. Jag får orgasm fortfarande, men det tar längre tid och jag tänker hela tiden på om något är fel när vi har sex och får prestationsångest gentemot min man för att han ska tycka det är så skönt som det bara går men just nu känns allt bara väldigt konstlat så jag vet inte om jag står ut så länge till :(