• Tjejgöte81

Ovitrille/uteblivet äggplock

Håller just på med vår första ivf, har gjort de korta programmet, igår var vi på ett andra ultraljud som vi då trodde skulle visa när vi skulle få göra äggplock, men de blev inte som vi tänkt oss, jag har antagligen fått för liten dos gonal f vilket resulterade i att de bara va ett par 2-3 ägg som växt, ett betydligt större än de andra, jag fick igår kväll ta Ovitrelle och sedan skulle jag och mannen mysa på hela helgen, för att själva bli gravida, jag ska även ta lutinus ett par veckor framöver innan det är dags att göra ett test. Känns ju kluvet när man var inställd på äggplock samtidigt som de känns jättebra att inte behöva utsättas för att plocka ut ägg och sen veta om dom kommer bli befruktade eller ej!! Ville bara höra mig för om någon annan varit i samma sits och hur det isåfall gick för er!

• Svar på tråden Ovitrille/uteblivet äggplock
  • shrigley

Hej, samma erfarenhet just nu även för oss. Var på VUL i åndags 20/2 och det konstaterades bara en mogen äggblåsa, plus två mindre. Det var först på min direkta förfrågan som de sade att vi kunde ta Ovitrellen o försöka på egen hand, villet vi gjorde mån-ons. Men fick inget Lutinus. Högst osäkert allting, jag är 41 år o detta var andra ivf-försöket (det första i höstas blev jag gravid men syntes endast hinnsäck i v 7). Nu dålig utdelning på stimuleringen som sagt, trots långa protokollet o högsta dosen. Kanske börjar bli kört för oss..:( När ska ni ta gravtest? Och när började ni med Lutinus? Vi ska på återbesök på Sophiahemmet 10/3 men rädd för att det inte blir fler försök som de rekommenderar givet min ålder o dålig äggreserv.

• Jag är bara jag

7 behandlingar, 5 ÄP och ynka 2 ET blev det. Dock ytterst ovanligt! I regel går det andra gången man testar för då vet man vad som funkar/ inte funkar och kan byta både medicin och dos.

• Tjejgöte81

Ja hade ju lutinus hemma som ja skulle ta i samband med äggplock, men enligt henne va de ingen diskussion om att ta dom eller ej, de va självklart att dom skulle tas, man börjar med dom 2 tar efter ovitrille vilket blev idag, tagit 3 st idag så nu är de bara 60 st kvar????????, sen blir de att testa om de tagit sig, om inte planeras fortsättningen då, men inget jag hoppas på!

• shrigley
    Jag är bara jag skrev 2017-02-26 19:21:19 följande:

7 behandlingar, 5 ÄP och ynka 2 ET blev det. Dock ytterst ovanligt! I regel går det andra gången man testar för då vet man vad som funkar/ inte funkar och kan byta både medicin och dos.

Ledsen att höra, känns igen. Så hur har det gått för er, ska ni fortsätta igen? Har du åldern på din sida? Jag är ju 41 redan så snart blir vi utkastade... det är bara Sophiahemmet som tagit emot oss, övriga i Shlm ville inte ge mig ett försök ens.
  • shrigley
    Tjejgöte81 skrev 2017-02-26 23:08:18 följande:

Ja hade ju lutinus hemma som ja skulle ta i samband med äggplock, men enligt henne va de ingen diskussion om att ta dom eller ej, de va självklart att dom skulle tas, man börjar med dom 2 tar efter ovitrille vilket blev idag, tagit 3 st idag så nu är de bara 60 st kvar????????, sen blir de att testa om de tagit sig, om inte planeras fortsättningen då, men inget jag hoppas på!

Så märkligt. Var tvungen att dubbelkolla vg Lutinus och på Sophiahemmet sade de att det inte var någon vits med att ta tabletterna eftersom jag inte gjort ÄP och det är just ingreppet i form av ÄP som stör gulkroppshormonet, liksom det faktum att den dosen hormon jag ändå har (tack vare Ovitrellen) sannolik räcker till den enda äggblåsa som fanns. Det är allså när man joxar med äggstockarna, sticker hål osv och håller på med flera äggblåsor som extra progesteron behövs. Vad vet jag. Jag hade kvar några gamla på recept som jag tog men stoppar kanske här.
  • Jag är bara jag
    shrigley skrev 2017-02-27 08:14:19 följande:
    Ledsen att höra, känns igen. Så hur har det gått för er, ska ni fortsätta igen? Har du åldern på din sida? Jag är ju 41 redan så snart blir vi utkastade... det är bara Sophiahemmet som tagit emot oss, övriga i Shlm ville inte ge mig ett försök ens.
    Vi gick över till ED och har fått en son efter 7 försök!  Hjärta  Tog drygt 10 år och hann passera 47, men värt det. Solig 
  • shrigley
    Jag är bara jag skrev 2017-02-27 19:07:44 följande:

Vi gick över till ED och har fått en son efter 7 försök!    Tog drygt 10 år och hann passera 47, men värt det.  

Grattis! ED är samma som ÄD?
  • Jag är bara jag
    shrigley skrev 2017-02-27 22:08:30 följande:
    Grattis! ED är samma som ÄD?
    Tack! Glad Nä, ED är embryodonation så alltså både donerade ägg och spermier. Mycket billigare och enklare än äggdonation och för oss kvittade det genetiska efter alla år.
  • shrigley
    Jag är bara jag skrev 2017-02-27 23:10:18 följande:

Tack!  Nä, ED är embryodonation så alltså både donerade ägg och spermier. Mycket billigare och enklare än äggdonation och för oss kvittade det genetiska efter alla år.

Förstår det, spännande!
Svar på tråden Ovitrille/uteblivet äggplock