• Anonym (Missfall)

Ändrad menscykel efter missfall??

Hade missfall 26 januari.
    Ägglossning 11 februari (testade med stickor och hade känningar).

Förväntad mens den 23 februari, men ingenting. Minus på graviditetstest samma dag.

Nu är det 25 februari och fortfarande ingen mens eller tecken på att den är på gång.

Någon som varit med om att menscykeln blivit längre efter missfall? Jag har ju haft ägglossning så kroppen måste ju ha återställt sig efter missfallet? Eller? Och jag kan ju knappast vara gravid, då skulle testet ha visat positivt. Hur blev det för er andra som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Ändrad menscykel efter missfall??
  • EpicNurse

De flesta har ju beräknad mens ca 14 dagar efter ägglossning. Så den kommer säkert när som! (Eller pos gravtest)

Sen är positivt ägglossningstest inte en garanti för att ägglossning faktiskt sker. Hormonnivån kan stiga utan att något ägg släpper :)

• Hejhejhejilc
    Anonym (Missfall) skrev 2017-02-25 21:41:49 följande:

Hade missfall 26 januari.
    Ägglossning 11 februari (testade med stickor och hade känningar).

Förväntad mens den 23 februari, men ingenting. Minus på graviditetstest samma dag.

Nu är det 25 februari och fortfarande ingen mens eller tecken på att den är på gång.

Någon som varit med om att menscykeln blivit längre efter missfall? Jag har ju haft ägglossning så kroppen måste ju ha återställt sig efter missfallet? Eller? Och jag kan ju knappast vara gravid, då skulle testet ha visat positivt. Hur blev det för er andra som varit med om samma sak?

Jag hade missfall samma dag som dig, vet inte alls om jag haft ägglossning. Kroppen har känts lite konstig, finnar som dykt upp överallt. Men har haft äl-flytningar och smärta. Nu först har tempen blivit hög. Hade rejäl mensvärk igår men ingen mens här. Får se hur länge min temp håller sig såhär! Fick inte något utslag på äl-testen men har pco så vet inte när eller om jag haft. Testade bara några dagar!
Svar på tråden Ändrad menscykel efter missfall??