• gagaga

Avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd

Varför går det inte att avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd ( jag har verkligen försökt och tom pratat med avdelningschefen på Migrationsverket)?
    Det finns inte stöd i lagen säger han , enda är att VI tar det ifrån dig om du begår grova brott blablabla.
    Man är som invandrare alltså enligt lag idiotförklarad och vet inte sitt bästa medans man som svensk kan avsäga sig sitt svenska medborgarskap , körkort osv.Om inte detta är diskriminering så vete fan.Samma gäller när jag försökte avsäga mig mitt svenska personnummer på Skatteverket.Liknande flummiga svar där men det gick inte i allafall enligt lag.Vad säger ni om detta?Jag tycker att det här är solklar diskriminering ( första gången i mitt liv jag använder detta ord ) har aldrig känt att jag varit diskriminerad tidigare i Sverige.

• Svar på tråden Avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd
  • gagaga

Man undrar verkligen vad politikerna håller på med.Å ena sidan skrämmer de invandrare med att utvisa dem sofort de anser att det brott de gjort sig skyldiga till är att anse som grovt men å andra sidan så inskränker de i invandrarnas självklara rättighet att utvisa sig själva , har även börjat kalla utlandssvenskarna för landsförrädare.
    Enda förklaringen är att S och M med hjälp av snedvridna lagtolkningar verkar tillsamans och medvetet till att avtrubba människors medvetande så pass mycket att människor till slut blir som en arme lobotimerade zombies som bara nickar instämmande och går med på vad fan som helst.

• Aniiee

Fast vad spelar det för roll? Det är ju bara att låta bli att utnyttja uppehållstillståndet om man inte vill det.....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • gagaga
    Aniiee skrev 2017-02-23 23:04:54 följande:

Fast vad spelar det för roll? Det är ju bara att låta bli att utnyttja uppehållstillståndet om man inte vill det.....

För mig spelar mycket roll.
    Varför ska jag befinna mig en enda dag i ett register eller ett system som fortfarande belastar mig med saker och ting med inte ger mig några rättigheter i gengeld ( är utskriven och bor inte i Sverige ) ändå fortsätter den svenska karullesellen med konstiga räkningar , inkomst skatt , prenumerationer på konstig skit men jag får noll tillbaka - zero av Sverige.
  • Aniiee
    gagaga skrev 2017-02-23 23:11:04 följande:
    För mig spelar mycket roll.
    Varför ska jag befinna mig en enda dag i ett register eller ett system som fortfarande belastar mig med saker och ting med inte ger mig några rättigheter i gengeld ( är utskriven och bor inte i Sverige ) ändå fortsätter den svenska karullesellen med konstiga räkningar , inkomst skatt , prenumerationer på konstig skit men jag får noll tillbaka - zero av Sverige.
    Om du inte bor i sverige, varför har du då inte sagt upp det du har i Sverige?

Du betalat ingen skatt om du inte jobbar och bor i Sverige, du har inga räkningar om du inte nyttjar något, prenumerationer har du själv startat och får själv avsluta - du kan inte bara flytta och tro att att saker händer automagiskt.

Nej, här är det du som felar och du som får skylla dig själv om du inte lyfter på arslet och gör något.
  • gagaga
    Aniiee skrev 2017-02-23 23:47:34 följande:
    Om du inte bor i sverige, varför har du då inte sagt upp det du har i Sverige?

Du betalat ingen skatt om du inte jobbar och bor i Sverige, du har inga räkningar om du inte nyttjar något, prenumerationer har du själv startat och får själv avsluta - du kan inte bara flytta och tro att att saker händer automagiskt.

Nej, här är det du som felar och du som får skylla dig själv om du inte lyfter på arslet och gör något.
    Jo jag har ju sagt upp allting men nu senast var det ett uteblivet läkarbesök skickat på min gamla adress på 200 kr som gåt vidare till inkasso.De hade alltså inte uppdaterat adressen i sina datorer.Så varje år eller vartannat år kommer det nån skit till min gamla adress som går vidare till inkasso eller Kronofogden.Man har ju inte tillgång till dessa register heller från utlandet speciellt så man känner sig verkligen som att fuckin Gestapo är ute efter en.
    Nu har jag flyttat till en ny adress i mitt nya hemland och aldrig i livet att jag meddelar de den nya adressen för de har tom skickat brev till min utländska adress med hot om inkasso och civilrättsliga åtgärder.Riktiga puckon alltså , helt jävla blåsta i huvudet är vad de är.
  • Aniiee
    gagaga skrev 2017-02-24 00:00:53 följande:
    Jo jag har ju sagt upp allting men nu senast var det ett uteblivet läkarbesök skickat på min gamla adress på 200 kr som gåt vidare till inkasso.De hade alltså inte uppdaterat adressen i sina datorer.Så varje år eller vartannat år kommer det nån skit till min gamla adress som går vidare till inkasso eller Kronofogden.Man har ju inte tillgång till dessa register heller från utlandet speciellt så man känner sig verkligen som att fuckin Gestapo är ute efter en.
    Nu har jag flyttat till en ny adress i mitt nya hemland och aldrig i livet att jag meddelar de den nya adressen för de har tom skickat brev till min utländska adress med hot om inkasso och civilrättsliga åtgärder.Riktiga puckon alltså , helt jävla blåsta i huvudet är vad de är.
    Då är du förmodligen inte utskriven från Sverige (vilket man kan vara trots att man har uppehållstillstånd, alltså). Varför har du inte meddelat FL och folkbokföringen om det?
  • gagaga

TRO MIG JAG ÄR UTSKRIVEN UR SVERIGE

• gagaga

MEN NÅGON ELLER NÅGRA GÖR EN JÄVLIGT BRA HACKA PÅ ATT FÖRFÖLJA UTLANDSSVENSKARNA MED PÅHITTADE RÄKNINGAR , SKATTER OCH KRAVBREV UTAN ATT vi ens FÅR KÄNNEDOM OM DESSA INNAN LÅNGT EFTER ATT DE PLUSAT PÅ EN MASSA RÄNTA PÅ KRAVET.

• Fnollet
    gagaga skrev 2017-02-24 02:40:19 följande:

MEN NÅGON ELLER NÅGRA GÖR EN JÄVLIGT BRA HACKA PÅ ATT FÖRFÖLJA UTLANDSSVENSKARNA MED PÅHITTADE RÄKNINGAR , SKATTER OCH KRAVBREV UTAN ATT vi ens FÅR KÄNNEDOM OM DESSA INNAN LÅNGT EFTER ATT DE PLUSAT PÅ EN MASSA RÄNTA PÅ KRAVET.

Vill du avsäga ditt uppehållstillstånd eller medborgarskap?
  • gagaga
    Fnollet skrev 2017-02-24 03:24:32 följande:
    Vill du avsäga ditt uppehållstillstånd eller medborgarskap?
    Uppehållstillståndet och därtill kopplade personnumret.Har inget svenskt medborgargskap.Skatteverket har sagt att pga den intjänade svenska pensionen måste du behålla ditt personnumer livet ut även vid utlandsflytt.MEN DETTA ÄR EN JÄÄÄÄVLA LÖGN.dET FINNS EN LAG FÖR UTLÄNNINGAR SOM ÅKER HEM OCH DOM INTE ÄR MEDBORGARE SOM GER DESSA MÄNNISKOR RÄTT ATT PLOCKA HELA SIN INTJÄNADE PENSION I FÖRVÄG MEN DE BARA GLODDE PÅ MIG SOM ETT PAR DUMMA KOR NÄR JAG PÅPEKADE DETTA.nOG HAR LDRIG NÅGON VARIT SÅ FRÄCK ATT ÅBEROPA DENNA LAG , INTE.dE VILL BARA KONTROLLERA MÄNNISKORNA LIVET UT OCH HELST SKA MAN DÖ EN DAG INNAN PENSION.dET ÄR HELA OCH ENDA SANNINGEN MED SVERIGE OCH DARFÖR HAR JAG FLYTTAT.JAG SKÄNKER MIN INTJÄNADE PENSION TILL ENSAMKOMMANDE , SKITSAMMA , BARA JAG BLIVIT AV ME SVERIGE SÅ ÄR JAG GLAD.
  • OupaOupa

Men skulder kan du aldrig avskriva dig ifrån. Betala så slipper du troligtvis fortsatt kontakt.

Som skuldfri hörde jag inte ett dyft från Sverige när jag var utlandssvensk.

Svar på tråden Avsäga sig sitt svenska uppehållstillstånd