Snälla, ni som varit där! Hjälp:(
Jag och min exman gick isär i somras. På hans begäran.
Jag vill ha ensam vårdnad om vår lilla flicka på 1,5 år. Jag går sönder. Han är så elak, jättemycket samarbetssvårigheter och jag har flickan i princip hela tiden. Han är inte intresserad mer än på hans villkor.
Jag fick flytta från vårt gemensamma hus och jag har hela tiden försökt vara diplomatisk och snäll. Jag älskar honom fortfarande och tänkte att vi kunde vara familj på ett annorlunda sätt. Men han vill knappt ha med oss att göra.
Flickan har varit sjuk i flera veckor. Han bryr sig inte.
Sen kommer han och ställer krav om att han ska ha henne den och den dan..
Jag har lagt mina studier åt sidan, varit deprimerad och sjuk från jobbet (två veckor, vabbat också). Han gör livet allmänt svårt för oss och hjälper oss inte.
Till saken hör också att han slog mig för tre veckor sen och jag fick en skada i axeln som gör att jag inte får använda den armen/handen. Men hur vilar man när man har en liten sjuk dotter... hur vilar man armen när man är ensamstående utan kontakt med pappan (många dagar stänger han bara av telefonen och ignorerar oss helt). Händelsen polisanmälde jag inte (är så försiktig för jag vill fortfarande vara så himla snäll och diplomatisk!) Men det går inte mer..
Vid nåt tillfälle ringde jag och grät av ren smärta. Ville till akuten och bad om hjälp, att han skulle ta dottern. Han öppnade inte dörren när vi ringde på och stod utanför och väntade en stund. Det var ett riktigt förnedrande och deprimerande händelse för mig.
Aldrig känt mig så ensam och dum. Dottern förstod ingenting. Men kände igen pappas hus (vårt gamla hem).
Vill slippa denna man. Han är en stor plåga för mig och flickan. Hon kommer förstå mer och mer vilken människa han är. Men han vill inte ge mig ensam vårdnad. Känns som han bara vill hålla det mot mig. Jäklas.
Snälla hjälp mig. Jag går snart under. Han är så elak, så ond. Mot vår dotter också.. en iskall människor :(