Mensen kom tillbaka efter över 9 år!
Jag ska försöka fatta mig kort, men så här ser min situation ut:
Jag och min man blev föräldrar 2008, då 22 år gamla. Detta gick snabbare än vad vi kunnat hoppats på då pluset fanns på stickan efter redan första försöket.
Vår plan var aldrig att skaffa barn tätt, men när vårt barn blev 4 år och min mens fortfarande inte kommit tillbaka efter förlossningen, bestämde vi oss för att söka hjälp. Jag fick tabletter som satte igång mensen, men jag fick ingen ÄL. Nästa steg för oss blev IVF, vilket vi också valde att ge oss in i. Tyvärr utan några resultat, då vi inte ens kom till utplocket då äggen inte växte sig tillräckligt stora.
Vi var såklart väldigt ledsna och besvikna, men vi lät inte detta nederlag förstöra våra liv. Istället bestämde vi oss för att njuta av livet (med bl.a. en hel del resor) och faktiskt vara extremt lyckliga och tacksamma över det barn vi trots allt redan har. Detta "motto" lever vi efter än idag.
Jag har ärligt talat inte prioriterat att få mensen tillbaka, utan tyckte att det var ganska skönt att slippa när jag ändå inte hade någon nytta av den. Men så för några dagar sedan kom den tillbaka! Min första känsla var ren och kär glädje, samtidigt som jag minst sagt blev chockad! Så coolt att kroppen börjat fungera igen efter alla dessa år. *peppar peppar, då jag kanske inte får mens nästa månad*
Samtidigt som mensen kom fick jag hög feber och har haft feber till och från de senaste 4 dagarna. Kan det finnas en koppling här, eller vad tror ni?
Sedan är det ju som sagt inte alls säkert att ÄL fungerar, men tänker att jag i alla fall ska köpa tester och kolla. Dels för att jag är nyfiken om kroppen är helt återställd och både jag eller min man ser gärna att ett litet syskon kommer till vår familj om vi får chansen. Men det vågar vi inte hoppas på ännu, men tanken har ju slagit oss både en och två gånger.
Mycket funderingar som snurrar i våra huvuden just nu...