• scrapparlotta

Börja sjuan...

Japp...jag är tidigt ute...men gillar att planera lite..hehe.

Efter sommaren så ska min dotter börja sjuan. Och jag vill planera lite inköp till detta. Bla en väska, men vad har dom för väskor på högstadiet? Nu har hon haft ryggsäck då hon har gått en bit och tycker det är gott att slippa bära. Men ryggsäck är inte så vanligt i högstadiet kan jag tro... och gympakläder, har dom det i en extra väska?

Tror jag är med spänd över detta än vad min dotter är..hehe.

• Svar på tråden Börja sjuan...
  • Rejaren

Jag tror det är bäst att ta med din dotter så får hon bestämma själv vad hon vill ha.

Högstadiet är så stort för många och det är spända och nyfikna på allt.

Jag själv ska ta studenten i sommar så jag har lite erfarenheter av vad det tänker.

Hoppas din dotter kommer trivas.

• Rejaren
    Dixie skrev 2017-02-20 22:37:14 följande:

Vill inte dotter själv bestämma?

Exakt så jag menade
  • Rejaren
    Dixie skrev 2017-02-20 22:37:14 följande:

Vill inte dotter själv bestämma?

Exakt så jag menade
  • scrapparlotta

Jo...självklart ska hon få bestämma ..skulle inte funka annars...men hon undrar åxå vad som är vanligast. Hon gillar ryggsäckar men vill ändå inte ha det upp i sjuan.

Vi ska såklart gemensamt gå ut och shoppa..

• Dixie

Jag hade ju väntat tills höstterminen närmar sig, så kan hon väl kolla hur kompisarna kommer att göra eller om någon av kompisarna har äldre syskon som hon kan fråga!

• Rejaren
    scrapparlotta skrev 2017-02-20 22:42:55 följande:

Jo...självklart ska hon få bestämma ..skulle inte funka annars...men hon undrar åxå vad som är vanligast. Hon gillar ryggsäckar men vill ändå inte ha det upp i sjuan.

Vi ska såklart gemensamt gå ut och shoppa..

När jag fick i sjuan hade jag en Michell kors väska.

Vissa hade ryggsäck.

Det var olika
  • Rejaren
    scrapparlotta skrev 2017-02-20 22:31:26 följande:

Japp...jag är tidigt ute...men gillar att planera lite..hehe.

Efter sommaren så ska min dotter börja sjuan. Och jag vill planera lite inköp till detta. Bla en väska, men vad har dom för väskor på högstadiet? Nu har hon haft ryggsäck då hon har gått en bit och tycker det är gott att slippa bära. Men ryggsäck är inte så vanligt i högstadiet kan jag tro... och gympakläder, har dom det i en extra väska?

Tror jag är med spänd över detta än vad min dotter är..hehe.

m.zalando.se/accessoarer-dam-vaskor/

På den sidan finns där säkert något men jag hade väntat till slutet av sommarlovet för då finns där säkert många affärer som säljer
  • festew

Hahahahaha, jag kommer ihåg den tiden när man inte ville ha ryggsäck! Den sammanföll med att man inte ville ha mössa, inte ha vinterskor, inte ha någonting praktiskt över huvud taget eftersom det var "töntigt", hahahahaha, herregud vilket eländigt lidande man utsatte sig för helt i onödan. Tur att den inställningen inte varar hela livet för de flesta. Själv återgick jag glatt till ryggsäck, mössa och riktiga skor på gymnasiet redan.

Släpa med dig dottern på stan och låt henne välja ut en egen väska. 

• Kodia

Min dotter går i åttan och har oftast ryggsäck, men ibland någon tygkasse. Hon har bytt ryggsäck ofta, till olika mönster/modeller.
    Sonen hade ryggsäck hela högstadiet. Samma svarta Everestryggsäck som han fick när han gick i tvåan. "Den var bra!"

Båda kan nog räknas som "inne" eller poppis. Dock varierar säkert sådant mellan skolor och årskullar! Låt dottern bestämma själv, och försök att inte oroa dig! Axelremsväska ena dagen och ryggsäck nästa, när  det är dags för gympa, kanske?

• fluu

Låt henne avgöra själv. Jag hade rygga i sjuan, men så var jag ju supertöntig också ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BananOOkej

Det här måste vara det dummaste jag nånsin läst. Vem har inte Ryggsäck i högstadiet?? Sen när blev flickorna tanter som går omkring med tygkassar?

Är det därför det går så dåligt med skolan i sverige? I Finland har alla flickor och pojkar väskor, kanske därför finnar är smartare än svennar.

Ryggsäck är väl samma sak som väska??

• nnnnnnnn

Här får eleverna en "egen" dator inkl. datorväska (ryggsäck) som alla ska använda pga försäkringsfrågor om den går sönder till/från skolan.

Så det var tur att vi inte jagat väska hela sommaren...

• EhmJagvetinteriktigt

Gick ut sjuan igår (!) och alltså du kan hälsa din dotter att väskan inte spelar nån större roll. Går på en lite snobbigare skola, där många har märkesväskpr som MK men många har även ryggsäckar. Det är jätteolika! Själv har jag ryggsäck i vanliga fall och en tygkasse från Håkan Hellströms konsert som gympaväska. Många har väska från DAY som gympapåse men en helt vanlig funkar lika bra. Väskan är inte det viktiga

Svar på tråden Börja sjuan...