• missk79

Fjällstugor – åtta bäddar men bara en dubbbelsäng...?

Jordens I-landsproblem, jag vet, men...

Jag har ingen jätterutin på fjällsemestrar men vi har börjat åka alt oftare och gärna med en annan familj. Stugorna man hyr har ofta åtta-tio bäddar men bara en dubbelsäng. Är de gjorda för sex-åttabarnsfamiljer? Alltså visst, jättekul om det finns stugor för stora familjer, men vanligare är väl trots allt att ha två eller tre barn. vanligare är väl också att man vill åka två familjer tillsammans. Om man är fyra vuxna och fyra bar så måste man ju slåss om dubbelsängen. Jättetrist. Varför är det så här tror ni? Eller har jag missat något, finns det stugor med två dubbelsängar som jag missat?

• Svar på tråden Fjällstugor – åtta bäddar men bara en dubbbelsäng...?
  • viseversa

Ja bvad hemskt att några får sova i enkelsängar. Hur ska man överleva liksom?

• Bibbidi

Oftast är det ju ganska dyrt att hyra en stuga så då kanske man är två familjer som går ihop, eller att man kanske åker tillsammans med sina barns mormor/farmor exc så att det blir en liten "släktsemester" när man ändå är iväg. 

Om det tex står två enkelsängar i ett eget rum så är det ju enkelt att bara flytta ihop dem under dagarna man är där, så det ser jag inte som ett jätteproblem egentligen.

• Stårschan

Det är många kompisgäng som hyr stugor, och då brukar man inte vara lika pigg på att dela dubbelsäng. Särskilt karlar tycks vara väldigt rädda för detta...

• missk79

Jo jag veet att det är ett i-landsproblem... Men ofta är det väggfasta våningssängar, 90 breda och med småbarn som vill sova ihop med förälder blir det trångt.

Ja just det, två familjer går ihop, och de vuxna vill gärna ha varisn dubbelsäng så man slipper ilneda semestern emd att slåss om den, haha

• Stårschan

Och jo, nog finns det stugor med flera dubbelsängar. Det är bara att du letar vidare.

• Lena

Där vi brukar bo är det två dubbelsängar. Två 120-sängar och två enkelsängar om jag minns rätt.

• Carambolan

Väldigt olika. Stugan vi brukar hyra har en stor dubbelsäng, en liten dubbelsäng (typ 120) och fyra bäddar i våningssäng. Passar oss som handen i handsken som oftast reser med tre barn, två svärföräldrar och makens bror. Leta vidare tills ni hittar nåt som passar er bättre :)

Svar på tråden Fjällstugor – åtta bäddar men bara en dubbbelsäng...?