• trollhassel

Vatten på natten. Suck och hjälp!

Jag har hamnat i ge-vatten-på-natten-limbo!

1,5-åringen sover ca 19.30-23.30, efter det är det uppvak varannan-var tredje timme. Ibland varje. Jag har "lärt" honom att vilja ha vatten varje gång han vaknar :(

Jag byter en blöja ca kl 04, och så en när vi går upp , ca 7. Bägge dyblöta. Jag vet att jag måste bryta ovanan nu, för nu har jag en vecka ledigt och kan sova på dagarna vid behov.

Han somnar för kvällen utan att flaskas i sömn, så det borde ju inte vara omöjligt???

Men HUR gör jag för att få honom att acceptera detta?

Han gallskriker ju såklart varje gång :((

Jag brukar sova i samma rum men inatt sover jag en madrass i rummet utanför ;)

Snälla kom gärna med pepp och tips! :))

Tack och kram!!

• Svar på tråden Vatten på natten. Suck och hjälp!
  • Pedalen

Minska på mängden vatten successivt, eller ta bort en drickapaus per natt. Så gjorde jag när jag slutade amma nattetid, bestämde mig för att inte ge bröstet före ett visst klockslag, och tröstade med närhet, nynnade lite, erbjöd napp etc innan det klockslaget. På så vis vande jag av med ett tillfälle i taget och det gick på nån vecka.

• Grävling 75

Ger du vatten i nappflaska? Byt i så fall ut mot en pipmugg med stenhårt vakum som typ Esska. Då blir det ju inte så mysigt att dricka.

Svar på tråden Vatten på natten. Suck och hjälp!