Frestelser
Jag är sockerberoende och har varit det hela mitt liv. År 2010 började jag med LCHF och gick ner 73 kg. Fick ett barn 2011 men höll mig på banan och allt var frid och fröjd.
Under min graviditet 2016 mådde jag mycket dåligt och under min sjukhusvistelse trillade jag dit igen. Bröd, potatis, sötsaker. Det var det jag fick behålla så det var ju lättast att äta. Nu vet jag inte hur jag ska komma tillbaka på rätt spår igen. Sambon vill absolut inte avstå från sådant så det finns konstant mitt framför näsan på mig. Sitter jag där med min köttbit och lite grönsaker svullar han en pizza och det är så jäkla jobbigt. Jag har fruktansvärt svårt att avstå från sådant och behålla motivationen. Känns som tortyr. Ikväll kommer han att sitta med näven i en chipspåse och jag kommer att behöva stänga in mig i sovrummet för jag klarar inte att vara i samma rum och blir så ledsen. En alkoholist som försöker hålla sig nykter skulle ju knappast gå på krogen medan abstinensen fortfarande är väldigt stark. Inte heller skulle de ställa sig i baren och servera andra, men det är precis det jag får lov att göra när jag ska laga middag till familjen. Giv mig styrka och pepp för att ta mig igenom det här! Kanske finns här fler sockermissbrukare som kämpar?