• Anonym (Disa)

Fråga till vårdpersonal

Undrar vad ni anser om oss som kommer från finland via bemanningsföretag o jobba i sverige, frömst kring att vi har mer betalt än ni (hört att det är så?)? Bitterhet? El inget skilt? Hörde av en bekant att dom mot henne hade varit nästan elaka, spydiga o ingen velat ex fika med henne mm. Är det sanning i detta? I mina öron låter det extremt omoget o barnsligt, så gör väl inte vuxna el? Berätta gärna....

• Svar på tråden Fråga till vårdpersonal
  • modsey
    Anonym (Disa) skrev 2017-02-15 21:46:55 följande:

Undrar vad ni anser om oss som kommer från finland via bemanningsföretag o jobba i sverige, frömst kring att vi har mer betalt än ni (hört att det är så?)? Bitterhet? El inget skilt? Hörde av en bekant att dom mot henne hade varit nästan elaka, spydiga o ingen velat ex fika med henne mm. Är det sanning i detta? I mina öron låter det extremt omoget o barnsligt, så gör väl inte vuxna el? Berätta gärna....

Har aldrig hört.

Finns säkert enstaka personen såklart men inte generellt.

Har själv jobbat som bemanningssjuksköterska i både norge o här hemma. Mest blivit bra bemött
  • AlexandraR

Dummaste jag hört. Aldrig vart med om, någonsin. På sjukhuset uppskattar vi alla händer vi kan få in. Finska eller isländska, who cares.

Svar på tråden Fråga till vårdpersonal