• Asapdinko

Katt i en etta??

Hej!

Jag undrar om det går bra att ha en katt i en etta på 36 kvadratmeter under en viss tid. Det är pga att min mamma ska renovera och katten behöver bo någon annanstans under tiden.

Katten är en hane som är 6 år gammal. Han har varit utekatt nästan hela sitt liv, men har på senare tid blivit innekatt.

Är det okej att ha en katt inne i en etta under 12/ månader?

• Svar på tråden Katt i en etta??
  • Birgitta02

Du kan ha en innekatt hur länge du vill i en etta! Så länge du aktiverar katten med lek och bus. Men det gäller katter som bor i stora hus också. Utekatter aktiverar sig själva. Det handlar inte om hur litet du bor.

• MrsMia

Katter på lite mindre yta behöver framförallt kunna använda höjden i rummet - investera gärna i en klättermöbel så blir katten din glad.

• Glinda från Oz

Jag bor i en etta på 44 kvadratmeter och har innekatt, har haft henne i några år och det går bra.

• Dixie
    Asapdinko skrev 2017-02-15 10:01:10 följande:

Jag ska rätta ett fel. 1/2 månader ska det stå.

Det handlar alltså om 2 veckor? Det ska väl inte vara några problem, om katten redan är van att alltid vara inne.
  • flygrl

Och jag med bor i en etta (45 kvm) och har innekatt. Inga problem med det MEN jag tar mig mycket tid med henne, leker, gosar osv.
    Det kommer nog gå bra ska du se under förutsättning du också tar dig tid med katten så den känner sig trygg & positivt stimulerad på nya stället.

Svar på tråden Katt i en etta??