• Ploger

Lyfta sittdelen med barn?

Jag undrar om någon känner till någon barnvagn där en kan lyfta av sittdelen från chassit med barnet i?

Vi bor i villa och har inte möjlighet att ta in hela vagnen, men jag vill gärna kunna ha sittdelen inne.

Vi har vagn sedan tidigare och har lyft liggdelen in och ut, men med sittdelen är det svårare på just den vagnen (en äldre Emmaljunga).

• Svar på tråden Lyfta sittdelen med barn?
  • Loppan84

Bugaboo. Tror alla bugaboo men har Buffalo och har ofta burit upp bara liggdelen till lägenheten och lämnat resten nere.

• Carambolan

Jag har ofta lyft sittdelen på vår Emmaljunga Ozone med barnet i när jag velat byta håll på sittdelen. Lite otympligt för den är inte direkt gjord för att bäras runt på det sättet, men det går. Gissar att samma gäller alla nya Emmaljungor som har samma fäste på sittdelarna.

• Harvester

Har en Emmaljunga super nitro, är en "snabbkoppling" man bara trycker ihop för att ta ur sittdelen. Jag är dock lite klen för att våga lyfta med barnet i (och har ryggproblem nuförtiden). Min man har dock gjort det för att tex vända håll när solen lyser rakt i ögonen på barnet en längre sträcka tex.

Svar på tråden Lyfta sittdelen med barn?