• bea123

Bilbarnstolar är dödsfällor

Hej!

Jag har den senaste tiden kommit i underfund med att många föräldrar som jag sett har valt att sätta på ett bilbälte på deras barn innan de åker iväg. Min fråga till er som ägnar er åt detta, varför skulle man vilja utsätta sitt barn för livsfara? När jag och mina barn åker bil så låter jag dom sitta i bagaget och där kan de leka fritt, vid hastiga inbromsningar och liknande så resulterar det i att barnen åker in i ryggen på baksätet från bagaget sett. Men skulle barnen däremot åka med bilbälte så skulle de tappa andan på grund av att bilbältet sitter runt halsen på dem. Skulle jag krocka så kommer ju barnen att flyga rakt in i framrutan. Men enligt mig, så är det säkrare att flyga in i framrutan och kanske få lite sårskador och kanske lite brutna ben än att få bältet runt halsen och kvävas för att sedan dö.

Vad anser ni?
    Med vänliga hälsningar 
    Bea.

• Svar på tråden Bilbarnstolar är dödsfällor
  • Anonym (Trollmor)

Låter som lovet börjar bli tråkigt.....

• bea123
    Sarita skrev 2017-02-14 21:10:09 följande:

Jag anser att du inte menar allvar. ????

Jag är ytterst allvarlig.
  • Anonym (Qwerty)

Har tråden blivit flyttad till sandlådan eller?

• bea123

Vad är "trolla"? Jag är fullständigt seriös med detta, ni som kallar mig för "trolla" kanske inte kan bemöta mig med riktiga argument?

• bea123
    LillaJag06 skrev 2017-02-15 20:04:15 följande:

Men lägg av. Hur gammal är du?

Sarita skrev 2017-02-15 20:46:06 följande:

Ja, då har du bott under en sten i tjugo år, saknar grundläggande kunskaper i fysik och anatomi och är allmänt obenägen att orientera dig om omvärlden eller lyssna på andra.

Läs lite på NTF.se - t ex ntf.se/informationsmaterial/informationspaket/for-smabarnsforaldrar/ - och tillbaka sen om du inte begriper mer.

Jag är en bit över 30 år, jag har inte bott under en sten under de senaste 20 åren. Jag menar på att det finns inget säkrare sätt att ha barnen i bilen än att låta dem ligga löst i bagaget. Jag har ännu inte lyckat finna någon person i denna tråd som kommit med något konkret motargument, sidan du länkar till har knappt någonting med det här att göra. Hur menar du att det skulle vara säkrare att låta barnet strypas av ett säkerhetsbälte vid en krock än att låta barnet åka in i framrutan och kanske få lite benbrott och sårskador. Med mitt sätt så låter man ju i varje fall barnet överleva en krock medans med många andras sätt så låter man sitt barn dö i trafiken vid eventuell krock.

• Sarita

Jo, klicka på "barn i bil" så handlar den om exakt detta.
    Nej, barn stryps inte av bältet. Bältet har nämligen inte runt halsen att göra.
    Jo, ett barn som slungas från bagaget mot eller ut genom framrutan skadas oftast svårt eller dör.

Du kan ju läsa lite trafikstatistik om du inte tror på det.

• Anonym (Trollmor)
    bea123 skrev 2017-02-15 19:49:13 följande:

Vad är "trolla"? Jag är fullständigt seriös med detta, ni som kallar mig för "trolla" kanske inte kan bemöta mig med riktiga argument?

Ett riktigt argument som förklara för dig att barn dör om de inte använder säkerhetsbälte vid olyckor?? - om du inte inser det själv tror jag inte du förstår vettiga argument......
  • bea123
    Anonym (Trollmor) skrev 2017-02-16 20:49:12 följande:
    Ett riktigt argument som förklara för dig att barn dör om de inte använder säkerhetsbälte vid olyckor?? - om du inte inser det själv tror jag inte du förstår vettiga argument......
    Barnen dör inte sålänge de är lösa i bagaget, lite smällar får dom allt tåla. Gör man dock som du hade gjort "sätter på ett säkerhetsbälte" är risken mycket större att barnet stryps av bilbältet vid en krock.
  • Anonym (Trollmor)
    bea123 skrev 2017-02-16 21:37:40 följande:

Barnen dör inte sålänge de är lösa i bagaget, lite smällar får dom allt tåla. Gör man dock som du hade gjort "sätter på ett säkerhetsbälte" är risken mycket större att barnet stryps av bilbältet vid en krock.

Hur sätter du fast säkerhetsbältet som ditt barn riskeras att strypas av det?
  • Anonym (Troligt)

Men snälla......tror inte du är seriös, men kan du nämna ett enda fall där ett barn dött i en bilolycka pga att det blivit strypt av säkerhetsbältet? Har du bälte när du kör?

• Anonym (Troligt)

Undrar en till sak. Om du tror att man stryps om man använder bilbälte, vad är då meningen med det, tror du? Har resten av världen missat denna potentiella dödsfälla?

Men jag tror att du startat denna tråd för att se hur många seriösa svar du kan få till din okunniga fråga.

Svar på tråden Bilbarnstolar är dödsfällor