• Annika28

hypotyreos Och vill bli gravid!!

Hej :) hoppas det finns någon fin själ som kan hjälpa mig här.. känner mig så tom just nu och tankar går i var.. har försökt bli med barn i ett och ett halvt år och till slut beslöt vi oss för en utredning och jag förstod väldigt tidigt att något var "fel" väl på utredningen tog dem blodprover och det visade sig att jag hade hypotyreos. Värdet låg på 5,0 och efter två veckor var jag på besök igen då låg det på 3,0 och jag har fått börja med levaxin. Har tagit det i 2 veckor och nästa vecka ska jag på spolning för att se att äggledarna är bra? Men är så orolig att jag kommer ha det svårt att få barn pga att jag har hypotyreos.. hur har det går för er som har det? Tog det lång tid för er när ni fick diagnosen hypotyreos? Jag är så orolig kan inte lugna ner mig...

Är orolig för spolning också... har oregelbunden mens och får mellan blödningar ofta...

• Svar på tråden hypotyreos Och vill bli gravid!!
  • LillaJag06

Jag har hypotyeros. Började med tabletter och bred gravid på första försöket. Låg på 3,0 och mådde extremt dåligt. Började med levaxin 75 mg direkt och efter 4 veckor låg jag på 1 :) blev gravid efter 2 veckor. Min cykel hade rubbats innan levaxin.

• Snuttis2

Tror inte att du behkbet oroa dig!

Det Behöver inte bli några bekymmer med att bli gravid nu när du medicineras! Skönt om det "bara" var det o inget mer komplicerat ! Hitta rätt inställning/

Dos på läkemedlet bara o tuta och kör : )

• Bullen2015

Gjorde också utredning och det visade att jag hade TSH 4,4.... Allt annat var jätte bra... När jag börja med Levaxin hade jag TSH 2,9.... Sex veckor senare var jag gravid... Vi hade kämpat över ett år... Så om allt annat ser bra ut försök att inte oroa dig :)

• UndrandeSökare

Hej Annika - TSH ska helst ligga runt 1.0 i fertilitetssammanhang. Be gärna din läkare kolla upp så du inte har pcos också (kolla hur det ser ut i äggstockarna) pgr av din oregelbundna mens. Isåfall kan man få tabletter som främjar ägglossningen.

Lycka till.

• Annika28
    UndrandeSökare skrev 2017-02-14 09:56:37 följande:

Hej Annika - TSH ska helst ligga runt 1.0 i fertilitetssammanhang. Be gärna din läkare kolla upp så du inte har pcos också (kolla hur det ser ut i äggstockarna) pgr av din oregelbundna mens. Isåfall kan man få tabletter som främjar ägglossningen.

Lycka till.

• Annika28
    UndrandeSökare skrev 2017-02-14 09:56:37 följande:

Lycka till.

g

Vad är pcos för något? Dem har kollat att jag har äghlossnig och det hade jag och dem har kollat med ultraljud så det såg bra ut sa dem.. det enda som jag har kvar nu är spolingen och det ska jag göra on en vecka hoppas att det visar bra...
  • Annika28

Tack alla fina för att ni orkar svarar?? Det värmer verkligen, ni gav mig hopp igen???????? Har spolingen kvar hoppas att det inte är några problem och efter det ska jag verkligen försöka slappna av och köra!! Tack verkligen ??

• UndrandeSökare

Pcos är när man har jättemånga äggblåsor i äggstockarna, men de mognar dåligt och man har då problem med att man inte får ägglossning varje månad och kan behöva mediciner för det. Det syns om man har det när gynekologen kollar i äggstockarna. Det ser då ut som ett pärlband med blåsor i äggstockarna.

Om du googlar på Pco eller Pcos så får du veta ännu mer.

Hoppas allt går bra efter du fått spolningen och fått ner ditt tsh.

Lycka till.

• Annika28

Okej tack!! nu förstår jag vad du menar, men det hade jag inte hon kollade mina äggstockar på mitt första besök då dem tog blodprov också och det såg bra ut. Tack så mycket för ditt svar och nu håller jag tummarna för spolingen...

Svar på tråden hypotyreos Och vill bli gravid!!