Otroligt mammig 2,5år bara gråter vid förskolelämningar
Hej ska försöka fatta mig kort behöver er hjälp. Jag har tre pojkar en stor en på 2,5år och en på ett år. Min pojke på 2,5år har sedan i december gråtit vid nästan varje lämning på förskolan. Han behöver mer närhet vill sitta hos mig många ggr per dag och blir arg när lillebror kommer då. Nu är jag ensamstående så kan inte dela upp de. Han har alltid älskat att pilla på min mage när han ska sova osv och ibland hålla på brösten. Men nu har de blivit extremt inte bara när han ska sova utan han vill pilla hela tiden när han sitter hos mig. Han kan till och med stoppa ner handen i tröjan när vi är ute bland folk och det vill jag inte och då blir han jätte ledsen. Har tänkt att han behöver den extra närheten så har låtit han sitta och klämma på mage osv som han tkr är mysigt men känns som att ju mer jag låter han göra de ju värre blir de. Han har även kommit in i trots perioden han slåss och sparkad mycket så fort han blir arg och även när han vill leka bara. Gallskriker så fort han inte får som han vill och äter sämre osv. Han pratar inte så mycket än så jag hoppas det kommer igång mer snart tror det blir lite bättre då med.
Men förskolan tycker det är jobbigt och jag tycker det är jobbigt att han blivit så fast vid mig hela tiden. Det är lika när min mamma, syster osv är här mormor har alltid varit stora favoriten men nu är det bara jag som gäller. Någon som har några tips så jag kan hjälpa han att känna sig trygg på förskolan igen?