Far driver mor till vansinne
Min far ska vara tjurig i rent allt. Jag bor inte hos mina föräldrar, men min bror gör det och får uppleva allt som händer.
Min far ska jämt och ständigt ställa sig emot min mor i rent allt. Han kan bara inte komma överens, och det handlar oftast om småsaker. T.ex. idag kräktes deras katt efter hon ätit blötmat. Senare under dagen kräks hon igen efter ha ätit samma blötmat. Så, mor tycker det är bara och kasta den maten och ge kattstackarn något annat. Men då vill far prova en gång till för att vara säker. Vad är anledningen ? Hon kräks redan så det är helt meningslöst.
Häromdagen pratade de om att bygga om köket ute i deras sommarstuga. Så de hade varit hos Ikea och pratat med personalen som hjälper att göra en ritning om hur de vill ha sitt nya kök.
Mor och far känner en snickare som mor då tyckte kunde komma förbi och påbörja med fönster och andra mindre saker innan de kör igång på riktigt med köket. Men då ställer sig far tvärt emot och svarar "men det är ju ingen brådska". Det skadar ju egentligen inte om snickarn kommer och smått påbörjar köket med fönster och annat smått.
Min far har blivit väldigt tjurig på gamla dar och utan visad eller förklarad anledning ställer han sig ofta tvärt emot min mor i idéer och annat.
Detta kanske låter som småsaker för vissa men för mor som fått stått ut med detta i väldigt många år, får jag höra ibland av min bror att mor säger det är enbart deras stuga de har tillsammans som gör att hon stannar kvar. Att få höra sånt här förstör mina dagar totalt.
Har någon en idé eller flera vad som kan göras ?